۶ ترفند برای فراموش‌کردن شخص مورد علاقه‌مان که ما را دوست ندارد

اگر شما هم در زندگی خود تجربه این را داشته اید که شخص مورد علاقه‌تان دوستتان ندارد، در این گزارش همراه باشید تا راهکار‌های لازم را به شما نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حتما برای بسیاری از ما در طول زندگی پیش آمده که به شخصی علاقمند شویم، اما او ما را دوست نداشته و هیچ حسی به ما ندارد. برخی مواقع نیز با شخصی مدت کوتاهی بعد از مراسم خواستگاری جهت آشنایی بیشتر در ارتباط هستید، اما به دلایلی او به این نتیجه می‌رسد که شما انتخاب مناسبی برایش نبوده اید، اما قلب شما همچنان پیش او جا مانده و یک دل نه صد دل عاشقش شده اید.

اگر شما در این موقعیت قرار بگیرید چگونه خود را از چنین بحران روحی نجات می‌دهید. چطور هنگام شنیدن یک موسیقی عاشقانه یا تماشای فیلمی رومانتیک به یادش نیفتیم و دچار افسردگی نشویم؟ اگر شما هم در زندگی خود چنین تجربه‌ای را داشته اید با ما در ادامه این گزارش همراه باشید تا راهکار‌های خلاصی از چنین گرداب عاطفی را به شما نشان دهیم.

۱- نادیده گرفتن خاطرات

شما باید گردش خاطرات مدت کوتاه بعد از خواستگاری که جهت آشنایی با دختر یا پسر مورد علاقه خود گذرانده اید را در ذهن خود متوقف کنید. برای این کار در مرحله اول باید حقیقت را پذیرفت که به هر دلیلی او شما را دوست ندارد و با فکر کردن مداوم درباره او، طرف مقابل به زندگی‌تان باز نخواهد گشت و زمان نیز منتظر فکر کردن شما نمی‌ماند؛ بنابراین برای پیشرفت و ادامه زندگی باید با در نظر گرفتن حقایق خاطرات را دور بریزید و به آینده روشن تمرکز کنید.

۲- از شر آنچه او را به شما یادآوری می‌کند خلاص شوید

سعی کنید هرچیزی را که در دوران کوتاه آشنایی بعد خواستگاری بین شما رد و بدل شده است را دور از دیدرس خود بگذارید تا مدام یاد چیزی که به شما باز نمی‌گردد و تفکر به آن هیچ ثمره‌ای ندارد در ذهنتان زنده نشود.

۳- هیچ عشقی کامل نیست

ما باید افسانه عشق ایده آل و بی نقص را از ذهن خود دور بریزیم و به این فکر کنیم شخصی که بعد خواستگاری از انتخاب کردن ما منصرف شده نیز فقط یک تجربه بوده تا در مراحل بعدی انتخابی درست تری داشته باشیم و به عشق تکامل یافته تری برسیم. شاید این دست تقدیر برای رسیدن شما به شخص بهتر و کامل تری باشد.

۴- از تکرار برخی افکار دست بردارید

فکر کردن مداوم به این که "حالا من بدون او چگونه به زندگی ادامه دهم، او تنها کسی بود که دوستش داشتم یا همه چیز و همه کس مرا یاد او می‌اندازد" جز اینکه شما را در یک حلقه محاصره کند و جلوی پیشرفتتان را بگیرد هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. فراموش نکنید که این مواد افکاری هستند که شما را در زندگی شکست می‌دهند. سرانجام دست سرنوشت به شما خواهد آموخت، با کسی که شما را دوست ندارد رابطه تان را ادامه ندهید.

۵- غرور شما صدمه دیده است

حق با شماست، چون غرورتان صدمه دیده است، بله این حقیقتی انکار ناپذیر است. کسی که دوستش داشته اید به رابطه با شما پایان داده است و این موضوع روح شما را می‌خراشد. یک نکته را، اما از یاد نبرید که این تصمیم شما نبوده و انتخاب طرف مقابل است. پذیرفتن همین واقعیت به شما قدرت خواهد داد که غرور زخمی خود را التیام بخشید و دیگر خود را مقصر ندانید. دست روی زانوی خود بگذارید و برای شروع یک زندگی جدید از جا بلند شوید.

۶- اما نکته نهایی و شاه کلید فراموشی این زخم عمیق

سرک کشیدن به مکان‌هایی که پسر یا دختر مورد علاقه شما به آنجا رفت و آمد دارد اکیدا ممنوع است، به خصوص در زمان‌هایی که میدانید او به آن اماکن می‌رود. دیدار پنهانی او از فاصله دور و به مدت کوتاه هیچ دردی از شما دوا نمی‌کند و بدتر نمک روی زخمتان می‌پاشد. این اتفاق به هیچ وجه برای شما مفید نیست و فقط خاطراتی که برای فراموشی شان خود را آب و آتش زده اید را دوباره در ذهنتان زنده می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
به همین‌راحتیا نیست که وقتی نیست به همه این خاطرات چه کوچیک چه بزرگ متوسل میشی تا یادش برات زنده باشه .خیلی سخته مخصوصا وقتی خودت ردش کرده باشی و الان پشیمون باشی تا مغز استخونت میسوزه هیچ کاری هم ازت بر نمیاد
نه پول نه خونه نه ماشین هیچی مهم نیست فقط خودت وخودش .التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
شیرین
۱۹:۴۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
نفرین به هرچی عشقه یه عشق زندگیموسیاه کردعشق فقط وقت تلف کردن وازخداوندبزرگ دورشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
عشق یعنی کشک
Ireland
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
ممممماچ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
لطفاً منبع را هم بیان کنید. باتشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
به خدا قسم زندگی زیر یک سقف با دوران عشق و عاشقی خیلی فرق داره. نمیدونید من چقدر لیلی و مجنون دیدم که کارشون به طلاق کشیده. از توهم دوری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
به خدا قسم زندگی زیر یک سقف با دوران عشق و عاشقی خیلی فرق داره. نمیدونید من چقدر لیلی و مجنون دیدم که کارشون به طلاق کشیده. از توهم دوری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دخترها موجودات پیچیده ای هستند که اصلا قابل پیش بینی نیستند معلوم نیست دنبال چی میگردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
فقط پول
Iran (Islamic Republic of)
نبی
۰۸:۳۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام.خیلی ممنون از مطالب آموزندتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
عجبا!، اما گاهی اوقات نمیشه، باور کنید نمیشه و خیلی سخته
Germany
محمد
۰۸:۱۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
داداش یه اصل بیشتر نداره: 1- مگه مغز خر خوردم که وقت گرانبهایم رو صرف کسی کنم که هیچ علاقه ای به من نداره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۴۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام
چی می نویسید؟ از وقتی ازدواج کردن با عشق واقعیم گیر مشکلات اقتصادی زندگی ام هستم و دارم له می شوم. کاش عشق واقعی ام را پیدا نکرده بودم.
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۰۷:۴۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
چرت محض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
امدن هیچ کس تو زندگی امدم بی حکمت نیس
یا میشه فرد زندگیت
یا میشع درس زندگیت
عشق فقط یع بازی
آخرین اخبار