گره خوردن افزایش آمار ابتلا به کرونا با سفر رفتن

متاسفانه در روز‌های قرمز کرونایی برخی همچنان در سفرند واین روزها مسافران زیادی وارد استان همدان شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ویروس کرونا تنها یک فرد یا خانواده را درگیر خود نمی‌کند، بلکه با قدرت انتشار خود، اکنون جهان را درگیر کرده است؛ بنابراین با توجه به قدرت انتشار بالای این ویروس، همه آحاد جامعه باید تمام شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و به هشدار‌های مسئولان وزارت بهداشت درباره تداوم رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری‌ها توجه کنند و از رفتن به سفرهای غیرضروری  بپرهیزند.

رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد کرونا می‌تواند آمار مبتلایان به این بیماری را کاهش دهد. با توجه به اینکه رفتن به سفر با افزایش آمار کرونا گره خورده است یکی از راه‌های پیشگیری، اجتناب از سفر‌های بین شهری است. تجربه نشان داده است رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم و افزایش سفر‌ها رابطه مستقیمی با روند ابتلا به این ویروس و تعداد قربانیان دارد. به همین علت معاون وزیر بهداشت هشدار داده است مردم در ایام تعطیل سفر نروند.

دکتر ایرج حریرچی در این باره می گوید: هرگونه عادی‌پنداری و عادی‌سازی، احتمال انتقال کرونا را بالا می‌برد و به این دلیل توصیه می‌کنیم خانواده‌ها سفر‌های غیرضرور را به تعویق بیندازند.

او تاکید دارد: توقف شیب کرونا، بستگی به رفتار اجتماعی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم دارد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار