در‌های مسجدالحرام به روی نمازگزاران باز شد

عربستان سعودی پس از عمره مفرده، با حلول ماه ربیع الاول در‌های مسجدالحرام را به روی نمازگزاران باز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، تلویزیون دولتی عربستان سعودی اعلام کرد که به شهروندان و ساکنان خود در داخل این کشور اجازه می‌دهد تا در مسجد الحرام نماز بخوانند.

پیش از این محدودیت‌هایی در مسجد الحرام برای مقابله با شیوع کووید-۱۹ اعمال شده بود.

عربستان سعودی همچنین در‌های مسجدالحرام از ۱۳ مهرماه به روی نخستین گروه از عمره‌گزاران باز کرد. مراسم عمره از از اوایل مارس ۲۰۲۰ (اسفندماه ۹۸) در چارچوب اقدامات پیشگیرانه در برابر گسترش ویروس کرونا تعلیق شده بود.

عربستان پس از آن‌که مراسم حج تمتع را با حضور محدود ۱۰ هزار زائر مقیم در این کشور برگزار کرد، سپس تصمیم گرفت مراسم عمره را که عملی مستحب است به صورت تدریجی و ابتدا با گروهی از زائران مقیم در این کشور، از سر بگیرد.

عربستان در صورت تایید کم شدن خطر ویروس کرونا، اجازه ورود اتباع خارجی را صادر می‌کند و شهروندان عربستانی به همراه زائران خارجی امکان انجام عمره مفرده و ادای نماز‌های پنج‌گانه در مسجدالحرام را خواهند داشت. وزیر حج عربستان پیش‌بینی کرده ظرفیت عمره‌گزاران در این مرحله روزانه به ۲۰ هزار نفر برسد و جمعیت نمازگزاران روزانه تا ۶۰ هزار نفر افزایش یابد.

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرده در آینده براساس وضع ویروس کرونا درباره اتباع کشور‌هایی که امکان حضور در عمره را خواهند داشت، تصمیم خواهد گرفت.

وزارت کشور عربستان همچنین اعلام کرده زمانی که مراجع ذی‌صلاح نابودی کامل این ویروس را تایید کنند در این دوره جمعیت عمره‌گزاران و نمازگزاران به نسبت ۱۰۰ درصد ظرفیت مسجدالحرام در مکه و مسجد النبی (ص) در مدینه خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار