تاخت و تاز کرونا در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از ثبت رکورد ۹ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش شد و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری ۳۳۸ نفر است.

او افزود: نکته قابل توجه افزایش میزان بروز بیماران سرپایی در شهرستان لردگان است، این شرایط اگر با همین منوال ادامه پیدا کند در چند هفته آینده با افزایش موارد بستری در این شهرستان مواجه خواهیم بود.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: همانطور که در شهرستان فارسان این اتفاق رخ داده و پس از افزایش موارد سرپایی در هفته گذشته، بتدریج تعداد موارد بستری نیز زیاد شد و در حال حاضر در اوج خود قرار دارد.

او ادامه داد: در شهرستان بروجن به یک ثبات نسبی در تعداد بیماران رسیده‌ایم، این به معنای از بین رفتن خطر بیماری نیست، ولی سیر افزایشی ادامه ندارد.

شیرانی گفت: در شهرستان شهرکرد به دلیل اینکه بیماران بدحال سایر شهرستان‌ها نیز به بیمارستان هاجر (س) منتقل می‌شوند، این مرکز درمانی کماکان با همه ظرفیت خود در حال فعالیت است و بخش‌های ویژه و عادی آن پر از بیمار است.

او با اشاره به اینکه طی حدود ۱۵ روز گذشته روند بیماری در چهارمحال و بختیاری با یک سیر افزایشی و شیب ملایمی در حال افزایش است افزود: همه دغدغه این است که این افزایش شیب چندان تند نباشد و از ظرفیت‌های کادر بهداشت و درمان خارج نشود.

شیرانی اضافه کرد: در دو هفته گذشته روند شیوع بیماری در چهارمحال و بختیاری بسیار شدید بود، اما در ۱۰ روز گذشته اگرچه سیر افزایشی است، ولی شیب بیماری ملایم‌تر شده و به نظر می‌رسد تحت کنترل است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.