مبتلایان به دیابت چگونه در مقابل کرونا از خود محافظت کنند؟

کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد گفت: بیماران دیابتی با توجه به اینکه جزو گروه‌های در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت بیشتری داشته باشند.

عبدالله نژاد کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال در کشور مبتلا به دیابت هستنددر گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،اظهار داشت:  افراد دیابتی به دلیل اینکه سیستم ایمنی ضعیفی دارند، اگر به ویروس کرونا مبتلا شوند امکان داردبه نوع حاد بیماری کرونا دچار شوند.

او با اشاره به اینکه تغذیه مناسب می‌تواند از ابتلای افراد دیابتی به وسیروس کرونا جلوگیری کند، افزود: کمبود ویتامین‌هایی مثل ویتامین آ و ث موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود در نتیجه افراد دارای بیماری‌های خاص بهتر است روزانه حداکثر ۳ وعده واحد سبزی  و ۲ واحد میوه را مصرف کنند.

عبدالله نژاد اهمچنین استفاده از پیاز خام، غذاهای حاوی پروتئین و مصرف مایعات را نیز توصیه کرد.


بیشتر بخوانید


کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد تصریح کرد: با توجه به اینکه در خانه ماندن بهترین راه برای در امان ماندن این بیماران از ابتلا به ویروس کرونا است، باید سعی کنند در محیط خانه روزانه فعالیت متناسب بدنی در منزل به مدت ۳۰ دقیقه را داشته باشند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.