مونسان: گردشگری ورزشی باید توسعه پیدا کند

وزیر گردشگری در رابطه با امضای تفاهم نامه همکاری وزارت ورزش و جوانان و وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رابطه با امضای تفاهم نامه بین وزارت ورزش و جوانان با این وزارتخانه و اهداف وزارت میراث فرهنگی بیان کرد: ابتدا هفته تربیت بدنی را به همه ورزشکاران، مدیران و وزیر ورزش تبریک عرض می‌کنم. برای این که گردشگری کشور را جلو ببریم نیاز به همکاری همه وزارتخانه‌ها داریم. یکی از بخش‌های مهم در گردشگری دنیا، بخش گردشگری ورزشی است که در کشور ما ظرفیت‌های فراوانی دارد و به همین دلیل امروز شاهد امضای توافق نامه بین دو وزارتخانه بودیم تا بتوانیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم و گردشگری ورزشی را به مجموعه گردشگری کشورمان اضافه کنیم.

او در رابطه با تاثیرات این تفاهم نامه و ارز آوری این توافق اظهار داشت: گردشگری اشتغال آفرین است و با سرمایه گذاری اندک می‌تواند اقتصاد خوبی را برای کشور ایجاد کند. ما در سال ۲۰۱۹، ۱۱.۸ میلیارد دلار از تولید ناخالص داخلی (GDP) سهم داشتیم که عدد مناسبی به نظر می‌آید. امیدوارم با فعال کردن بخش گردشگری ورزشی بتوانیم شاهد جذب بیشتر گردشگر خارجی باشیم و به میزان آن بتوانیم ایجاد اشتغال کنیم.

وزارت ورزش را برای میزبانی یاری می‌کنیم

او در پایان افزود: در دولت تدبیر و امید، هر دو بخش ورزش و گردشگری خیلی خوب به اهداف خود نزدیک شده اند و ما بیش از ۴۹۰ هتل با ستاره‌های مختلف در دولت تدبیر و امید افتتاح کردیم. بیش از ۲۲۰۰ واحد بومی گردی به بهره برداری رسید و زیرساخت‌های گردشگری در این دولت به خوبی جلو رفته است.

او گفت: وزارت گردشگری در حال حاضر ۱۳۷۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در حال اجرا دارد که ۵۰۰ واحد از این پروژه‌ها هتل هستند که به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.