معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین:

آثار تاریخی با رویکرد اقتصادی و فرهنگی بررسی شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: باید به فضا‌ها و آثار تاریخی استان با رویکرد اقتصادی و فرهنگی نگاه تا بتوان ضمن حفظ این آثار برای اشتغالزایی و رفع آسیب‌های اجتماعی نیز تلاش کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در جلسه کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان، افزود: نظر برخی کارشناسان حوزه میراث فرهنگی این است که یک اثر باید به همان شکل اولیه خود حفظ شود درحالیکه باید این دیدگاه تغییر یابد و ضمن استفاده از یک اثر تاریخی، زمینه کسب درآمد از آن نیز فراهم شود.

وی گفت: نگاه به آثار تاریخی هنوز در میراث فرهنگی با همان رویکرد گذشته است که باید عوض شود و بر نگاه فرهنگی و اقتصادی به منظور حفاظت و صیانت از این آثار و درآمدزایی متمرکز گردد.

معاون استاندار افزود: به عنوان مثال خانه تاریخی بهروزی قزوین ظرف ۲۴ روز به راه افتاد و که همواره مورد استقبال گردشگران بود و در استان ده‌ها مورد نظیر آن می‌توان راه اندازی کرد.

انتهای پیام/

حبیبی خاطرنشان کرد: در راه اندازی این نوع مراکز باید از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده کرد، ولی نباید با آن‌ها اداری برخورد کنیم که در این صورت به نتیجه نخواهیم رسید.

وی گفت: در حوزه بافت‌های تاریخی قزوین باید برندسازی انجام شود که متأسفانه هنوز آن را جا نینداخته ایم و قزوین را خوب، به جا، کامل و جامع معرفی نکرده‌ایم.

این مسئول افزود: موقعیت جغرافیایی و سوق الجیشی استان در هیچ نقطه کشور وجود ندارد، ولی متأسفانه دستگاه‌های مختلف استان در معرفی قزوین کوتاهی کرده اند.

حبیبی با تأکید بیشتر بر فعالیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی، افزود: اگر اقدامات این حوزه در جامعه صورت نگیرد آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار زیادی در سطح جامعه تولید می‌شود و مشکلات بسیار زیادی را برای دستگاه‌ها به وجود خواهد آورد.

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه تا به امروز بر روی سنگ، سیمان و آسفالت بیشتر کار کرده ایم تا اینکه به ابعاد اجتماعی و فرهنگی جامعه توجه کرده باشیم.

وی افزود: شرایط فعلی جامعه به نحوی است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید کار‌های مؤثرتری انجام دهیم که بستر آن هم در جامعه با وجود دین غنی و هویت فرهنگی و تاریخی گذشته فراهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: در میراث فرهنگی استان، حوزه و بستر منجمد تاریخی و فرهنگی گذشته استان، نیازمند به تحرک و روح دارد و باید به این مجموعه‌های تاریخی استان روح دمیده شود تا زنده شوند.

وی اضافه کرد: همیشه از فقدان مسافر و گردشگر در استان گله‌مند هستیم که با ظرفیت عظیم تاریخی و فرهنگی استان همخوانی ندارند و باید حلقه‌های مفقوده این موضوع را بررسی و رفع کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار