بسته اخبار حوادث امروز ۲۷ مهر ماه ۹۹؛

پلمب ۷ جایگاه غیراستاندارد سی. ان. جی در اردبیل/ دستگیری ۳ شکارچی متخلف در خلخال

مهمترین حوادث استان اردبیل در روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهمترین حوادث استان اردبیل در روز یکشنبه ۲۷ مهر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

پلمب ۷ جایگاه غیراستاندارد سی. ان. جی در اردبیل

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: امسال هفت جایگاه غیراستاندارد عرضه سوخت گاز مایع (سی. ان. جی) در استان اردبیل پلمب و تعطیل شد.

هاشم علایی افزود: جلوگیری از فعالیت جایگاه‌های غیراستاندارد عرضه سی. ان. جی در سطح استان با همکاری شهرداری‌ها و مراکز قانونی انجام شد.

او تاکید کرد: به شهرداری‌های استان هم ابلاغ شده تا بدون اخذ گواهی ایمنی و استاندارد، نمی‌توانند جایگاه سوخت سی. ان. جی را دایر و فعال کنند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل بیان کرد: فعالیت این جایگاه‌ها تا زمان اخذ گواهی ایمنی تعطیل و متوقف خواهد بود.

علایی بازرسی مستمر برای استانداردسازی واحد‌ها و اماکن مختلف را از جمله اهداف سازمان استاندارد عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۳۰۰ واحد تولیدی استان اردبیل زیر پوشش استاندارد قرار دارند.

او با اشاره به نظارت بر تولید ۵۰۰ فرآورده که نیاز به داشتن استاندارد‌های لازم را دارند، گفت: استانداردسازی در زمینه تولید از طریق فعالیت ۲۰۰ ناظر همکار و ۲۷ آزمایشگاه تخصصی دنبال می‌شود.

دستگیری ۳ شکارچی متخلف در خلخال

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال افزود: محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان هنگام گشت و کنترل تعطیلات اخیر در بخش‌های مرکزی و خورش‌رستم موفق شدند سه شکارچی متخلف را هنگام شکار پرندگان وحشی در زیستگاه‌های حساس این مناطق دستگیر کنند.

مهدی کسایی بیان کرد: از متخلفان دستگیر شده سه قبضه اسلحه شکاری، ۱۸ تیر فشنگ ساچمه‌زنی، لاشه ۲ قطعه کبک و یک قطعه کبوتر چاهی کشف و ضبط شده و شکارچیان متخلف پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به محاکم قضایی منطقه تحویل داده شدند.

او اظهارداشت: با کشف وضبط سه قبضه سلاح شکاری جدید مجموع سلاح‌های کشف شده غیرمجاز در هفت ماه در این شهرستان توسط ماموران اداره حفاظت محیط زیست خلخال به ۳۰ قبضه افزایش یافت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: تا اطلاع ثانوی صید و شکار پرندگان وحشی در منطقه ممنوع بوده و از صدور هرگونه پروانه شکار پرندگان برای دارندگان سلاح شکاری دارای مجوز حمل خودداری می‌شود.

کسائی تصریح کرد: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند (ج) ماده ۳ قانون شکار و صید، جزای شکار غیرمجاز هر قطعه کبک را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان سه میلیون ریال تعیین کرده است که این مبلغ بعنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچیان متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب حفاظت محیط زیست واریز می‌شود.

او افزود: سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ آماده دریافت شکایات و گزارش‌های زیست محیطی مردم از طریق تلفن ثابت و همراه بصورت شبانه‌روزی و بدون نیاز حضور مردم در ادارات حفاظت محیط زیست در سراسر کشور می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.