زنان، پیشگامان حفاظت از خود و اعضای خانواده در برابر کرونا

کارشناس سلامت بانوان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: زنان، پیشگامان خود مراقبتی و حفاظت از خود و اعضای خانواده در پیشگیری از کرونا هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، لیلا تقربی کارشناس سلامت بانوان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مناسبت هفته سلامت بانوان  بیان کرد: زنان محور و مدیر سلامت خانواده و یاورِ ارائه‌دهندگان خدمات در شبکه سلامت هستند و بخش مهمی از فعالیت‌های مربوط به خود مراقبتی و مراقبت در منزل بر عهده آنان است.

او ادامه داد: در شرایط کنونی زنان هم در نقش مادر و هم در نقش فعال اجتماعی در جامعه و بازار کار، مسئولیت خود مراقبتی و حفاظت از خود و اعضای خانواده در پیشگیری از کووید ۱۹ را به عهده دارند.

این کارشناس بهداشتی به بانوان توصیه کرد: در دوران قرنطینه ضمن تأمین مواد غذایی موردنیاز بدن، میزان کالری مصرفی روزانه خود را کاهش دهند تا از افزایش وزن و چاقی پیشگیری شود.

تقربی بابیان اینکه لازم است میزان مشارکت و همکاری در خانواده را افزایش یابد، عنوان کرد: بانوان واقعیت‌ها را با زبان ساده و قابل‌درک و فهم بدون ایجاد اضطراب، برای کودکان بیان کنند و برایشان توضیح دهند که چه اتفاقی افتاده و چه کار‌هایی باید صورت گیرد.


بیشتر بخوانید


کارشناس سلامت بانوان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر اینکه باید فضای خانواده را با هیجان‎های مثبت (شادی، نشاط، شوخی، طنز، ...) پر شود، گفت: بانوان برای افزایش تحرک از بازی‌های فردی یا گروهی در خانه استفاده کنند تا علاوه بر ایجاد تحرک، نشاط و شادی بین افراد خانواده افزایش یابد.

تقربی ادامه داد: بانوان مدیریت امکانات و الگوی مصرف مناسب لوازم و نیازمندی‌های خانه را به منظور تعادل هزینه‌ها و رعایت بیشتر فاصله‌گذاری به درستی انجام دهند.

او همچنین تاکید کرد: انجام فرائض دینی از جمله نماز و خواندن قرآن، دعا و نیایش و تشویق سایر اعضای خانواده به این امر به آرامش و برطرف کردن اضطراب کمک خواهد کرد.

کارشناس سلامت بانوان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از بانوان خواست، اعضای خانواده را برای انجام فعالیت‌های هنری، مطالعه سایر تشویق کنند و از تمرکز بیش از حد روی اخبار کرونایی و دریافت اطلاعات لحظه‌ای بپرهیزند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.