کریدور گردشگری بیستون طاقبستان در کش و قوس تامین اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: به پروژه کریدور گردشگری بیستون طاقبستان اعتبار شش میلیارد تومانی اختصاص گرفته، اما اینکه چه زمانی این بودجه به دستمان برسد، مشخص نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: مطالعات فاز صفر و یک پروژه کریدور گردشگری بیستون طاقبستان طی سال‌های گذشته به اتمام رسیده و طبق چشم انداز دو سال اول این پروژه مقرر شده بود طی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ زیرساخت‌های لازم را برای حضور سرمایه گذاران در این کریدور فراهم کنیم.

او ایجاد باند کُند رو، فضای سبز، بهسازی آسفالت جاده، تامین آب، برق، گاز و ... را از جمله این اقدامات زیرساختی عنوان کرد و گفت : متاسفانه برای اجرای این پروژه‌ها تاکنون اعتبارات لازم را دریافت نکرده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: فرمانداری کرمانشاه امسال برای اجرای شدن عملیات زیرساختی پروژه حدود شش میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده، اما هنوز مشخص نیست چه زمانی و چه مقدار از این اعتبار تخصیص پیدا می‌کند.

او با تاکید بر اینکه این میزان اعتبار به هیچ عنوان کافی نیست، افزود: برای شروع کار حداقل به اعتباراتی نیاز داریم و هر زمان تخصیص داده شود، رسما شروع به کار خواهیم کرد.

قادری با بیان اینکه کل اراضی طول این مسیر حدود ۷۰۱۸ هکتار است، ادامه داد: اراضی که در این مسیر هستند حدود ۲۱ نوع کاربردی دارند که بخش اعظم آن‌ها یا کشاورزی و یا نظامی است.

او افزود: از هم اکنون برای حضور سرمایه گذاران در این مسیر حدود ۴۴ بسته سرمایه گذاری گردشگری تعریف کرده‌ایم و پارسال می‌خواستیم با برگزاری همایشی این بسته‌ها را معرفی کنیم، اما متاسفانه به شیوع بیماری کرونا برخوردیم و این برنامه اجرایی نشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان به سنگی که پیش پای بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این کریدور وجود دارد هم اشاره‌ای کرد و گفت: هرچند اکثر دستگاه‌ها تاکنون همکاری‌های خوبی با ما داشته‌اند، اما برخی دیگر از دستگاه‌ها در این مسیر اختلالاتی را ایجاد می‌کنند.

او ادامه داد: اگر چه درحال حاضر این پروژه بصورت غیر منسجم پیش می‌رود، اما زمانی می‌توانیم بگوییم کار رونق گرفته که علاوه بر تخصیص اعتبار، همکاری بین بخشی را هم از دستگاه‌های مختلف شاهد باشیم.

قادری گفت: در مجموع پیگیر هستیم که هم اعتبارات لازم را بگیریم و همین اینکه همکاری دستگاه‌های اجرایی دیگر را برای این پروژه داشته باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار