محور یزد_طبس جاده شریانی شرق کشور

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: محور یزد_طبس به عنوان یک جاده شریانی شرق کشور مطرح است.

حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت:  سالانه میلیون‌ها زائر و مسافر از محور یزد-طبس عبور می‌کنند و متاسفانه وضعیت نامطلوب و عرض کم آن موجب شده جان بسیاری از هموطنان و همشهریان را بگیرد.

او دیدار با استاندار یزد را آغاز باب جدیدی از تعاملات برشمرد و افزود: با توجه به برخی از مشکلاتی که در منطقه وجود دارد نیاز است تعاملی بین استان‌های مختلف در حوزه‌های زیرساخت، فرهنگ و اقتصاد انجام گیرد.

حجت الاسلام نصیرایی عنوان کرد: موقعیت استراتژیک و قرارگیری شهرستان طبس در مرکز تردد ۷ استان کشور، وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری و به ویژه آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم علیه السلام موجب ورود حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر در نوروز ۹۸ شد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی از بشرویه به عنوان یزد کوچک یاد کرد و عنوان کرد: ظرفیت‌های بالای گردشگری، وجود ابنیه تاریخی و نیز کشاورزی گسترده، باعث شده است که این شهرستان به عنوان یک قطب گردشگری قرار گیرد.

او استان یزد را مهد تاریخ کهن و برخوردار از ظرفیت‌های گردشگری کم‌نظیر خواند و گفت: جنوب استان خراسان دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده گردشگری و اقتصادی کشور است که همین موضوع اهمیت توسعه راه‌های مواصلاتی را تقویت می‌کند.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام نصیرایی ادامه داد: انعقاد تفاهم‌نامه‌ای به منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری بین استان‌های خراسان جنوبی و  خراسان رضوی، یزد، کرمان، اصفهان و فارس در حال پیگیری است که در صورت تحقق این مهم موجب مراودات بیشتر و جذب اعتبارات متمرکز برای احداث و ایمن‌سازی جاده‌ها خواهد شد.

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم چهار شهرستان طبس، بشرویه، فردوس و سرایان از روحیه کم توقع، پر تلاش، خستگی ناپذیر و میهمان‌نواز برخوردار هستند و قرار گرفتن در مسیر تردد زائران امام رضا علیه‌السلام باعث میهان‌پذیری این ۴ شهرستان استان شده است.

او بیان کرد: در تلاش هستیم که نشست مشترکی بین نمایندگان عالی دولتی و مردمی استان‌های اصفهان، یزد، فارس، کرمان، هرمزگان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی تشکیل شود تا ضرورت احداث باند دوم جاده یزد_ طبس مورد بررسی قرار گرفته و تمهیدات لازم جهت توسعه این راه اتخاذ گردد.

حجت الاسلام نصیرایی تاکید کرد: ثروت خدادادی و منابع غنی و گسترده معدنی و کشاورزی و دامداری مطلوب و وجود ظرفیت‌های غنی و پتانسل‌های ارزشمند، شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان را ثروتمند و برخوردار کرده که می‌توانند دست استان‌های همجوار را هم بگیرند و این ثروت عظیم را باید با تعامل و همراهی و همفکری مدیریت و به طور صحیح از آن ها بهره‌برداری کرد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار