دستگیری دعانویس کلاهبردار توسط پلیس فتا زنجان

رئیس پلیس فتا استان زنجان از دستگیری یک کلاهبردار دعانویس در زنجان خبر داد و گفت: متهم پس از جلب اعتماد قربانیان با وعده‌های دروغین و با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سرهنگ آدینه‌لو رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: طی رصد‌های مستمر کارشناسان پلیس فتا زنجان در فضای مجازی، کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد شخصی با درج آگهی دعانویسی، طلسم و رمالی اقدام به تجویز و ارسال بسته‌های مصرفی در قبال دریافت مبالغ هنگفت می کند.

او ادامه داد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم به‌هویت معلوم در یکی از استان‌ها شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی، توسط کارشناسان پلیس فتا زنجان دستگیر شده و به پلیس فتا استان زنجان  منتقل شد.

این مقام انتظامی گفت:در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از مواجه شدن با دلایل، مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان ضمن اعتراف به بزه ارتکابی، انگیزه خود را کسب منافع مالی بیان کرد.

او ادامه داد: این متهم با انتشار آگهی رمالی و فالگیری در فضای مجازی، پس از جلب اعتماد مخاطبین با دادن وعده‌های دروغین و با دریافت مبالغی هنگفت، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌کرد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان در پایان ضمن هشدار به گردانندگان این‌گونه صفحات و کانال‌ها، از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.