توزیع بذر کلزا و گندم برای کشت پاییزه در خرمشهر

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان خرمشهر از توزیع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان این شهرستان جهت کشت پاییزه امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،عباس دریساوی رئیس اداره تعاون روستایی خرمشهر گفت: مهم‌ترین و بزرگترین فعالیت کشاورزی در تمام شهرستان‌های استان خوزستان، متعلق به کشت پاییزه و کشت دو محصول استراتژیک و مهم گندم و کلزا است.

او ادامه داد: از این رو تعاون روستایی شهرستان خرمشهر با آمادگی کامل خود را مهیای تامین نیاز کشاورزان کرده است و در حال توزیع ۸۰۰ تن بذر گندم و ۹ تن بذر کلزا هستیم.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان خرمشهر اضافه کرد: میزان بذر گندم امسال برای ۸ هزار هکتار کشت است که ۲ هزار هکتار از این اراضی متعلق به طرح مقام معظم رهبری است، این در حالی است که پارسال موفق به کشت ۷ هزار هکتار گندم با برداشت ۱۶ هزار تن شدیم و پیش بینی می‌شود در کشت پیش رو خرید گندم به بیش از ۲۰ هزار تن از کشاورزان برسد.

دریساوی گفت: پارسال ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی خرمشهر به زیر کشت کلزا رفت که رقمی بالغ بر ۴۶۰ تن میزان برداشت ما بود و امسال پیش بینی می‌شود رقم برداشت به مراتب بیش از پارسال باشد.

او در پایان گفت: یکی دیگر از اقدامات ما تامین ۵۰ هزار کیسه کود جهت کشت پاییزه است که در زمان مقرر میان کشاورزان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.