رئیس پلیس تهران:

پرکارترین پلیس کشور پلیس فتا است/هر سه ثانیه یک تماس با پلیس

سردار رحیمی گفت:در طول ۶ ماه گذشته بیش از ۵ و نیم میلیون تماس با پلیس صورت گرفته که هر سه ثانیه یک تماس بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز (۲۸ مهرماه) مراسم صبحگاه هفته نیروی انتظامی با حضور فرماندهان نیروی انتظامی و مهمان‌های از جمله سردار محمد یزدی فرمانده سپاه تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران و حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران برگزار شد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در همین مراسم با بیان اینکه هفته نیروی انتظامی فرصتی است که اقدامات و تلاش‌های انجام شده را به مردم اعلام کنند،گفت:همکاران ما در نیروی انتظامی با تلاش شبانه روزی آسایش و امنیت خود را تقدیم به مردم کرده اند و همچنین در عین حال که یار مهربان مردم بوده ایم قاطعانه با اخلال گران نظم و امنیت مردم برخورد کرده ایم.

وی ادامه داد:مکه دو و نیم میلیون از این تماس‌ها عملیاتی شده و برای اقدام نیرو‌های ما در محل حضور یافته اند.

سردار رحیمی با بیان اینکه طرح‌های مختلفی داشته ایم افزود: از جمله طرح‌های ما طرح رعد بوده که در ۵ مرحله انجام شده است و با مالخران، سارقان، خرده فروشان مواد مخدر برخورد قاطع انجام دادیم.

وی ادامه داد:پلیس امنیت عمومی که وظیفه برخورد با جرایم مهم از جمله سلاح و اراذل و اوباش را بر عهده دارد در ۷ ماهه نخست سال ۳۹۲ قبضه سلاح گرم را از ۱۷ گروه و باند کشف کرده و با اراذل و اوباش برخورد قاطع داشته است و ادامه دار خواهد بود و امنیت را با برخورد با این افراد فراهم خواهیم کرد.

وی تصریح کرد:پلیس مبارزه با مواد مخدر با تلاش شبانه روزی هم در برخورد با قاچاقچیان عمده و خرد و همچنین معتادین متجاهر برخوردی جدی و توامانی را بر عهده داشته و همچنین یک عملیات جدید را بر عهده گرفته است که باز پروری معتادین با روش‌های اصولی است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران اظهار کرد:طرح‌های ظفری که انجام می‌شود برخورد همزمان با مواد فروشان، اراذل و اوباش و معتادین است که به طور همزمان انجام می‌شود.

وی ادامه داد:پلیس قدرتمند آگاهی که مسولیت جرایم باندی و سازمان یافته و جرایم جنایی را به عهده دارد همواره تلاش کرده که با قاطعیت و جدیت در این بخش عمل کند. در بخش جرایم جنایی به ویژه سرقت‌های مسلحانه، تجاوز به عنف، گروگانگیری وقتل با اقدامات مناسبی که این پلیس انجام داده موفق شده ۲۴ درصد وقوع این جرم را کاهش دهد.

وی افزود:با پیگیری پرونده‌های یک دهه اخیر این پلیس موفق شده تعدادی از جرایم مسلحانه و خشن سال‌های قبل را کشف کند که در ۶ ماهه اول سال میزان کشفیات ما و دستگیری مجرمین ۱۲۴ درصد است که ۲۴ درصد بیش‌تر از میزان وقوع است که جرایم سال‌های قبل برای ما بسیار حایز اهمیت است.

سردار رحیمی با اشاره به اجرای طرح کاشف که توسط پلیس آگاهی و کارآگاهان در همین بخش در حال انجام است گفت:ما در همین بخش مبارزه جدی با سرقین را دنبال می‌کنیم که در ۶ ماهه اول سال توانستیم ۷۳ درصد از جرایم سرقت کشف کنیم و میزان وقوع جرایم از ۳۰ درصد به ۲۱ درصد رساندیم که کار بزرگی است.

رئیس پلیس تهران بیان کرد:پلیس فتا با اقتداری که در فضای مجازی پیدا کرده بالغ بر ۸۵ درصد از جرایم فضای سایبری و حتی اراذل و اوباش را کشف کرده است و از پرکارترین پلیس‌های سطح کشور است.

وی ادامه داد:در حوزه‌ی امنیت اقتصادی ،پلیس ورود جدی برای مبارزه با مفسدین را داشته است که موفق شده ۲۵۰ میلیارد تومان اموال قاچاق را کشف کند که نسبت به سال گذشته این آمار ۷ درصد افزایش داشته است. ۵۲ هزار میلیارد فرار مالیاتی را کشف و برخورد داشته است. در بحث‌هایی مثل اختلاس، زمین خواری، دلالان ارز، پلیس امنیت اقتصادی برخورد‌های جدی را داشته است.

سردار رحیمی با اشاره به بحث ترافیک که اقدام جهادی با رویکرد کاهش تصادفات و فوتی‌ها در آن انجام شده گفت:با اقدامات انجام شده پلیس راهور و پلیس راه که صرفا در پلیس راه تهران بزرگ با ۴۸ درصد کاهش فوت شدگان و تصادفات را شاهد بوده ایم و در شهر هم این آمار کاهش ۸ درصد را داشته است.

وی در پایان بیان کرد:دشمن برنامه ریزی بسیاری کرده که امنیت مردم را دچار مشکل کند و ما از آن آگاهیم. مردم عزیز بدانند کسانی که بخواهند امنیت مردم را دچار خلل کنند به آن‌ها اجازه‌ی جولان دادن را نخواهیم داد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار