اراک به سختی نفس می‌کشد

برای چندمین روز متوالی هوای شهر اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اعلام آلودگی هوای امروز بیست و هشتم مهرماه ۹۹ اراک، برای چندمین روز متوالی است وضعیت هوای این شهر ناسالم است و این کلانشهر با ۵۲۰ هزار نفر جمعیت به سختی نفس می‌کشد.

رضا میرزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به تداوم وضعیت ناسالم هوای شهر اراک برای چندمین روز متوالی گفت: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت ۷ صبح امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

میرزائی افزود: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان مرکزی مبنی بر تداوم سکون نسبی هوا کیفیت هوای ناسالم همچنان ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه بالاترین شاخص آلودگی با عدد ۱۱۳مربوط به ایستگاه استانداری واقع در میدان حافظیه بوده است اضافه کرد: آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲/۵ میکرون است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: نظر به تداوم آلودگی از چند روز گذشته و تشدید شیوع بیماری کرونا و امکان اثرات زیانبار همزمان این دو عامل بر مبتلایان توصیه می‌شود از هرگونه رفت آمد در محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد خودداری شود.

او ادامه داد: تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت بدنی در فضای باز جدا خودداری کنند و خودداری از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی و مانند آن نیز تا رفع وضعیت فعلی توصیه می‌شود.

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر است

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان است که در شرایط ناسالم باید از تردد در اماکن و فضا‌های شلوغ پرهیز کنند و ورزشکاران هم باید از فعالیت‌های ورزشی در روز‌های آلوده بپرهیزند.

خوردن غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها به ویژه سبزیجات و میوه‌های تازه و رنگی در روز‌های آلوده بسیار مفید است.

شاخص استاندارد سنجش آلاینده‌های هوا دو و نیم میکرون هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب که طبق استاندارد‌های زیست محیطی، عددی بالاتر از این شاخص بیانگر وضعیت ناسالم است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.