مدیریت روزانه ۲۰ تن پسماند‌های پزشکی در شیراز

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: روزانه حدود ۲۰ هزار کیلوگرم پسماند‌های عفونی، اتوکلاو بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شیراز جمع آوری و دفع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شیراز به عنوان یکی از قطب‌های مهم پزشکی دارای بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و تشخیصی و مطب‌های بسیاری است، این حجم از فعالیت‌ها پسماند‌های خطرناکی به نام پسماند‌های پزشکی تولید می‌کند که نیاز به مدیریت ویژه دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: یکی از دغدغه‌های دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست و شهرداری مدیریت پسماند‌های پزشکی سطح شهر است که این مشکل توسط سازمان مدیریت پسماند مرتفع شده است.

خوشبخت افزود: طبق قانون مدیریت پسماند وظیفه مدیریت این پسماند‌ها برعهده تولید کننده است، اما با توجه به عدم در اختیار داشتن امکانات جمع آوری و حمل و دفع این پسماند‌ها توسط تولید کنندگان، سازمان مدیریت پسماند برای حفظ سلامتی شهروندان و محیط زیست و جلوگیری از انتشار بیماری‌ها با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست مدیریت این پسماند‌ها را برعهده گرفته است.

او افزود: در حال حاضر تعداد ۷ دستگاه خودرو به همراه ۱۴ نفر نیروی انسانی به صورت روزانه حدود ۲۰ هزار کیلوگرم پسماند‌های عفونی و اتوکلاو بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، تشخیصی و مطب‌های سطح شهر را جمع آوری، حمل و دفع می‌کند.

خوشبخت بیان کرد: کارکنان این بخش با مخاطرات زیادی روبرو هستند که از مهمترین آن می‌توان به احتمال نیدلینگ، سختی استفاده از لباس کار و وسایل حفاظت فردی به ویژه در فصول گرم و مهمتر از همه استرس ناشی از احتمال سرایت بیماری به ویژه در شرایط اپیدمی بیماری کرونا نام برد.

او ادامه داد: برای دفع این پسماند‌ها نیاز به سلول مهندسی بهداشتی است که این سازمان با هزینه زیادی آن را احداث کرده است و دفن این پسماند‌ها را به صورت جداگانه انجام می‌دهد.

خوشبخت اظهار امیدواری کرد بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و تشخیصی و مطب‌ها با انعقاد به موقع قرارداد جمع آوری و حمل پسماند، سازمان را در مدیریت این پسماند‌ها یاری دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار