مدیر روابط عمومی سازمان بورس:

سیگنال فروشی برای بورس جرم است

وکیلی گفت: سیگنال فروشی برای بورس غیر قانونی است و مجازات نقدی و حبس تعزیری برای این تخلف در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وکیلی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس در یک بخش خبری شبکه خبر در خصوص خرید و فروش سیگنال در کانال های خصوصی فضای مجازی تصریح کرد: به طور قطع سیگنال فروشی برای بورس غیر قانونی است.

او ادامه داد: طبق بند یک ماده ۴۹ قانون بازار اوراق بهادار مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی، هر شخصی که بدون رعایت مقررات و کسب مجوز، تحت هر عنوان به فعالیت‌هایی از قبیل کارگزاری، ‌معامله گری یا بازارگردانی مبادرت ورزد یا خود را تحت هر یک از این عناوین معرفی کند، مرتکب فعل مجرمانه شده است.

وکیلی تاکید کرد: مجازات جزای نقدی و حبس تعزیری برای  تخلف سیگنال فروشی در نظر گرفته شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس گفت: از کانال های مختلفی، گزارش تخلف این افراد و گروه ها به سازمان بورس می رسد. ما این کار را از طریق معاونت حقوقی سازمان ، اداره شکایت و سامانه دیده بان بازار پیگیری می کنیم و سازمان بورس با دریافت این اطلاعات و همچنین رصد بازار به این تخلفات رسیدگی می کند.

او بیان کرد: سهامدارانی که از این طریق متضرر شده اند می توانند به ۳ روش حق و حقوق خود را پیگیری کنند . این فراد می توانند به دادسرای جرائم رایانه ای مراجعه کرده و موضوع را از طریق تشکیل پرونده شخصی دنبال کنند، همچنین  می توانند شکایات خود را در سامانه شکایت سازمان بورس و یا سامانه دیده بان بازار سرمایه مطرح کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیگنال فروشی ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۰۰:۵۳ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
چطور ولس شما حرام نیست با این همه ضرری که تو ۹۹ به مردم زدین یه توافق دوطرفست هردوطرف راضی باشند هیچ مشگلی نداره بنظرن
آخرین اخبار