تصفیه نمک دریایی به دست جوانان در خوزستان

تولید کننده نمک دریایی در خوزستان گفت: برای اولین بار کریستال‌های باارزش نمک دریایی را تصفیه و اورگانیک‌ترین نمک خوراکی تولید شده را وآرد بازار کردیم.

عبدالحمید حرمتی تولید کننده نمک دریایی در خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آب دریا دارای نمک است که ماده‌ای بسیار ارزشمند بوده، اما کمتر کسی به این نعمت خداوند توجه کرده است و ما برای اولین بار توانستیم کریستال‌های باارزش نمک دریایی را تصفیه و اورگانیک‌ترین نمک خوراکی را تولید و وارد بازار کنیم.

او بیان داشت: مجموعه ما طی ۱۰ سال اخیر بر روی آب و املاح معدنی آب دریا متمرکز شد، توانستیم کشور را از نظر تولید نمک دریایی به خودکفایی برسانیم، و بر روی سایر املاح مانند سولفات پتاسیم، سولفات منیزیم و هیدروکسید منیزیم کار‌های تحقیقاتی بسیاری انجام دهیم.

حرمتی افزود: نمک دریایی به علت کریستال‌های باارزش خود و طبیعی بودن آن نقش مهمی در سلامتی مردم دارد و ما پس از اخذ مجوز‌های لازم از سازمان غذا و دارو موفق به تصفیه، فرآوری و وارد کردن نمک دریایی استاندارد به سبد غذایی خانواده‌ها شدیم.

 تولید کننده نمک دریایی در خوزستان تصریح کرد: کسی فکر نمی‌کرد ما بتوانیم در ایران و خوزستان یک مجموعه بزرگ نمک صنعتی و خوراکی را از آب دریا راه اندازی کنیم، پس از ۲۰ سال از آب دریا این ثروت ارزشمند را به جامعه ارائه کنیم، و برای تامین خوراک صنایع پتروشیمی گام برداریم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.