رئیس شورای اطلاع رسانی کردستان:

آیین‌های ماه ربیع‌الاول در کردستان برگزار نمی‌شود

زارعی گفت: با توجه به قرمز بودن وضعیت کردستان از لحاظ شیوع کرونا، آیین‌های ماه ربیع‌الاول در کردستان برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدابراهیم زارعی رئیس شورای اطلاع رسانی کردستان در جلسه شورای اطلاع‌رسانی گفت: قرار است با برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در تعدادی مساجد مداحی و مولودی‌خوانی از بلندگو‌ها پخش شود، بنابراین اجازه برگزاری این برنامه‌ها به صورت جمع های چند نفره داده نمی‌شود.

او خواستار همکاری امامان جماعت برای ممانعت از برگزاری مراسم مولودی‌خوانی در مساجد و سوق دادن این برنامه‌ها به صورت مجازی شد و اضافه کرد: ماموستا‌ها و روحانیون تمام تلاش خود را در راستای فرهنگ‌سازی رعایت نکات بهداشتی بکار گیرند، چرا که در صورت بی‌توجهی مردم به دستورالعمل‌ها، باید شاهد افزایش مبتلایان و مرگ و میر‌ها و بحرانی شدن وضعیت استان باشیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه پیشگیری‌ها باید جدی‌تر گرفته شود، افزود: اطلاع‌رسانی‌ها باید بیشتر شود و در این زمینه از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نیز باید کمک گرفت ضمن اینکه نیاز است صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها نیز در بحث اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی رعایت نکات بهداشتی ابتکار عمل داشته باشند.

زارعی بر حساس کردن مردم نسبت به استفاده از ماسک تاکید کرد و یادآور شد: باید کادر درمان را که خسته شده‌اند، تشویق کرده و خود را برای شرایط سخت‌تر آماده کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان هم تغییر شکل تبلیغات و آگاه‌سازی مردم در مورد رعایت دستورالعمل‌ها را ضروری دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود صدا و سیما از افراد عادی و مبتلا به کرونا و بهبود یافته برای این کار استفاده کند چرا که تاثیرش بیشتر است.

بهرام نصراللهی‌زاده با بیان اینکه جامعه نیاز به شوک و حرکتی تاثیرگذار در رابطه با بحث مقابله با کرونا دارد، تاکید کرد: باید بررسی‌ها راجع به اماکن آلوده جدی‌تر شود، ضمن اینکه شهروندان را نسبت به عدم برگزاری مهمانی‌های خانوادگی حساس‌تر کرده به نحوی که خود آنان نسبت به عدم برگزاری این مهمانی‌ها به یکدیگر و همسایه‌ها هشدار دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.