۲۵ تا ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی کشور مربوط به بوشهر است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سال‌های اخیر، ۲۵ تا ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی کشور متعلق به این استان بوده و محصولات پتروشیمی در صدر صادرات بوده‌ است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید حسین حسینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با گرامیداشت ۲۹ مهر روز ملی صادرات، بیان کرد: این روز از سال ۷۶ با تصویب شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی صادرات نامگذاری شده است.

او ادامه داد: هر سال در این روز مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزار می‌شد که به علت شرایط کرونایی به زمان دیگری موکول شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: در شرایط کنونی تنها منبع ارزی کشور صادرات غیرنفتی است و صادرکنندگان با تلاش خود در شرایطی که کشورمان با تنگنا‌های ارزی مواجه است نیاز ارزی را تامین می‌کنند.

حسینی تاکید کرد: بر همین اساس، امسال صادرکنندگانی به عنوان صادر کننده نمونه انتخاب شدند که تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند.
او از صادرکنندگان خواست به تعهدات ارزی خود به روشی که بانک مرکزی اعلام کرده است، پایبند باشند.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: به صادرکنندگانی که تعهداتشان را انجام نداده‌اند فرصت داده شده که به تعهداتشان عمل کنند.

حسینی صادرات را موتور محرکه در تولید و اشتغال عنوان کرد و افزود: ۲۵ تا ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی در استان بوشهر تولید و صادرات شده است و عمده صادرات غیرنفتی ما محصولات پتروشیمی بوده است.

او، در حوزه محصولات پتروشیمی، متانول، گوگرد، اتیلن، استایرن و کود اوره، در زمینه مواد معدنی سیمان، کلینکر و گچ و در زمینه محصولات کشاورزی گوجه فرنگی، خرما، میگوی پرورشی و فرآورده‌های دریایی را از جمله مهم‌ترین محصولات صادراتی عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.