کامیون های پایانه های مرزی ضدعفونی می شوند

‍ مدیر کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای کرمانشاه گفت: ضدعفونی کامیون‌ها در پایانه‌های مرزی انجام می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در حوزه پایانه‌های مرزی استان  ضدعفونی کامیون‌های داخل پایانه و بازارچه انجام می‌شود.

  او گفت: در حوزه اقتصادی هنگام شیوع بیماری با توجه به کاهش حجم تردد مسافر و در جهت توزیع عادلانه درآمد میان ناوگان مسافربری طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و نوبت دهی ناوگان انجام شده همچنین پیگیری‌های لازم برای پرداخت تسهیلات به کسب و کار‌های آسیب دیده در دستور کار قرار دارد.

 او از برگزاری نشست مشترک با انجمن‌های صنفی، شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل مسافر درباره نحوه فعالیت و اعزام ناوگان اتوبوسی با توجه به ادامه طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.

کرمی بیان کرد: در حوزه رانندگان ناوگان علاوه بر تشکیل تیم‌های بازرسی و نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی در بخش‌های حمل و نقل برون شهری استان، برخورد قانونی با رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل مسافربری که نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقدام نکنند انجام خواهد شد.

کرمی از الزام به ضدعفونی و گندزدایی ناوگان حمل و نقل قبل از اعزام و همچنین الزام شرکت‌ها و موسسات صادر کننده صورت وضعیت به توزیع ماسک، دستکش و پد الکلی میان مسافران و رانندگان و تمدید غیرحضوری کارت هوشمند رانندگان در سامانه جامع کارت هوشمند خبر داد.

او گفت: در حوزه پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه ضدعفونی کامیون‌های داخل پایانه و بازارچه با همکاری شهرداری و فرمانداری‌های محل همچنین ضدعفونی سالن‌های پایانه‌های مرزی و تجهیزات موجود انجام می‌شود.

کرمی افزود: در حوزه پایانه‌های عمومی بار کرمانشاه نیز علاوه بر ضدعفونی کردن سالن اعلان بار و محل تجمع رانندگان، دفاتر کار اداری و دفاتر کار شرکت‌های حمل و نقل و تشکل‌های صنفی کارگران و سرویس‌های بهداشتی محل نیز گندزدایی می‌شوند.

او از ضدعفونی  محوطه پایانه بار به صورت روزانه خبر داد و افزود: استفاده از دستگاه‌های پز در دفاتر شرکت‌های حمل و نقل و تشکل‌های صنفی جهت انجام تراکنش‌های مالی و حذف پرداخت‌های نقدی، کاهش ساعت کار سالن اعلام بار و ایجاد تهویه مناسب، نظافت و ضدعفونی سطوح در تماس و اجرای سامانه صدور بارنامه الکترونیکی به منظور حذف برنامه‌های کاغذی و جلوگیری از انتشار آلودگی در دستور کار قرار گرفته است.

کرمی گفت: در پایانه‌های عمومی مسافربری کرمانشاه نیز فروش حضوری بلیت حذف و اطلاع رسانی در خصوص تهیه بلیت اینترنتی انجام شده همچنین رعایت دستورالعمل بهداشتی و اجرای طرح فاصله‌گذاری تردد ناوگان مسافربری و نوبت‌دهی اعزام ناوگان اتوبوسی با هماهنگی انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل مسافر در دستور کار قرار دارد.

او بیان کرد: در حوزه اطلاع رسانی نیز ابلاغ بخشنامه‌های مربوط به انجمن صنفی و صنوف مرتبط، تهیه و نصب بیلبورد‌های اطلاع‌رسانی درخصوص کاهش سفر، اطلاع‌رسانی درباره تهیه بلیت با مراجعه به سامانه‌های اینترنتی از طریق رسانه‌های جمعی و نصب بنر و توزیع بروشور در سطح پایانه‌های مرزی، بار و مسافر استان به منظور رعایت دستورالعمل بهداشتی انجام شده است.
 

انتهای پیام /ز

برچسب ها: کرونا ، حمل ونقل ، پایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار