در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اهمیت تخیل قوی برای بازی در فیلم‌های کودک و نوجوان/ به بچه‌های تئاتر توجه بیشتری شود

وحید نفر ضمن اشاره به ویژگی‌های نقش آفرینی در فیلم‌های کودک و نوجوان از لزوم حمایت و توجه بیشتر از حوزه تئاتر و سینما گفت.

وحید نفر بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره برگزاری جشنواره کودک و نوجوان آن هم در شرایطی که کرونا می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، در گفت و گو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اینکه مخاطب در جشنواره حضور داشته باشد به شدت خوب است، اما سلامتی در اولویت هرکاری قرار دارد. با توجه به اینکه پیشرفت‌ها و امکانات این فرصت را ایجاد کرده که انسان‌ها بتوانند از دور ارتباط بگیرند، پس تا جایی که امکان دارد نباید بند ارتباطی مخاطب با هنر قطع شود و تلاش خوبی است که این جریان به راهش ادامه دهد و زنده بماند. البته باید دستورالعمل های بهداشتی به طور کامل رعایت شود تا هیچ مخاطبی در خطر قرار نگیرد و بتواند از لحظاتی که برای او آفریده شده لذت کافی ببرد.

بازیگر «تورنا ۲؛ جزیره فضایی» با اشاره به ویژگی‌ها و سختی بازی در فیلم‌های کودک و نوجوان، بیان کرد: بازی در هر ژانری توانایی‌های خودش را می‌طلبد؛ ولی مهمترین توانایی که یک بازیگر باید برای نقش آفرینی در فیلم‌های کودک داشته باشد، تخیل است تا بتواند از طریق آن در بازآفرینی نقش‌های رویایی به بهترین نحو از امکانات و توانایی هایش بهره ببرد. اگر تخیل بازیگر از بالقوه به بالفعل تبدیل شود و به درستی پیش برود و در جریان اثر قرار بگیرد تاثیر خودش را می‌گذارد.

نفر درباره جدیدترین فعالیت هنری خود در حوزه تلویزیون و مشکلات تئاتری ها، عنوان کرد: هم اکنون پخش سریال «نجلا» و پس از آن سریال «بیگانه‌ای با من است» را دارم. فکر می کنم تنها مکان‌هایی که به درستی ضوابط در آن رعایت می‌شود سالن‌های تئاتر و بعضاً سینما‌ست. به نظرم باید مقداری در حمایت از تئاتر و سینما تجدید نظر شود تا استقبال‌ها و درآمدزایی هنرمندان برگردد. متأسفانه از آنجا که هنوز تئاتر به عنوان شغل پذیرفته شده نیست به هیچکدام از اعضای آن بیمه بیکاری تعلق نمی‌گیرد و مجبورند به کار دیگری دست بزنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار