مسئول ورزش بانوان استان کرمانشاه گفت: به زودی طرح قامت سنجی زنان در ۳۵ روستای استان اجرایی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  نرگس یوسفی مسئول ورزش بانوان استان کرمانشاه قامت سنجی زنان روستایی را طرحی ملی خواند و گفت: این طرح از حدود سه سال پیش در کشور راه اندازی شده و هرساله در تعدادی از روستا‌های استان‌های مختلف اجرایی می‌شود.

او بیان کرد: طی سال‌های گذشته این طرح در حدود ۸۰ روستای استان اجرا شده است و امسال هم در نظر داریم آن را در ۳۵ روستای دیگر اجرا کنیم.

یوسفی  هدف این طرح را زنان ۱۴ تا ۴۰ ساله روستایی دانست و گفت: در این طرح ساختار قامت زنان روستایی در ۱۹ عارضه مورد بررسی قرار می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به ساختار اسکلتی و ناهنجاری‌های شانه‌، سر، ستون فقرات، زانو، لگن و پا‌ها اشاره کرد.

او بیان کرد : اجرای طرح قامت سنجی زنان روستایی، باتوجه به اینکه طی یکی دو دهه اخیر سبک زندگی در روستا‌ها تغییر کرده و شاهد فقرحرکتی میان زنان روستایی هستیم، کمک خواهد کرد تا بتوانیم با شناسایی ناهنجاری‌ها و نارسایی‌هایی که بین آن‌ها وجود دارد، برنامه‌های حرکات اصلاحی را برایشان تجویز کنیم.

به گفته این مسئول، این طرح بزودی در کرمانشاه به عنوان یکی از استان‌های پیشرو اجرایی می‌شود.

 

وضعیت ورزش بانوان در روز‌های کرونایی

یوسفی در ادامه به وضعیت ورزش بانوان در کرمانشاه پس از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در ابتدای شیوع بیماری که تقریبا همه اماکن ورزشی تعطیل شدند، در بُعد همگانی کاهش ورزش بین بانوان را شاهد بودیم، بعد از مدتی هم که تاحدودی باشگاه‌ها بازگشایی شدند، ترس از ابتلاء به این بیماری باعث شد که تعداد کمی از بانوان برای انجام ورزش به فضا‌های ورزشی مراجعه کنند.

او بیان کرد: تلاش کردیم تا با اجرای برنامه‌هایی با همکاری هیات همگانی از طریق فضای مجازی آن‌ها را به ورزش کردن درخانه ترغیب و از سوی دیگر بانوان را تشویق کنیم تا از فضا‌های باز موجود در مجموعه‌های ورزشی همچون کوثر و آزادی استفاده کنند.

یوسفی ادامه داد: همچنین برای حمایت از بانوان ورزشکار در بخش قهرمانی هم تجهیزات و فضا‌های ورزشی که مورد نیازشان بود را در اختیارشان قرار دادیم تا بتوانند سطح آمادگی خود را برای حضور در تیم‌های ملی حفظ کنند.

 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.