افزایش تعداد موارد مثبت، ابتلا و فوت بیماران کووید ۱۹ در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تعداد موارد مثبت، ابتلا و فوت بیماران کووید ۱۹، افزایش یافته و مجموعه سلامت فارس با بحران جدی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در فارس در استودیو سلامت دانشگاه با اشاره به افزایش تعداد موارد مثبت، ابتلا و فوت بیماران کووید ۱۹ در فارس، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا دچار خستگی مفرط شده اند، ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌ها دچار محدودیت شده و مجموعه سلامت فارس با بحران جدی مواجه شده است.

او با اشاره به بستری هزار و ۸۳ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان فارس، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۷۶ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU بستری بوده و مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

علی اکبری با اشاره به انجام ۳۳۲ هزار و ۸۴۰ مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای بیش از ۷۰ هزار و ۷۰۴ نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به قطعیت رسیده است.

او با اشاره به مرگ ۱۳ هم استانی طی ۲۴ ساعت گدشته در استان، مجموع آمار جانباختگان این بیماری را از ابتدای شیوع در استان، هزار و ۲۰۸ نفر اعلام کرد.

اکبری ادامه داد: ۶۲ هزار و ۴۵۵ مبتلا به کروناویروس در فارس بهبود یافته اند که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او از مردم خواست تا ضمن استفاده از ماسک از خانه تا خانه و پرهیز از حضور در تجمعات، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیرند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار