آغاز طرح برق امید برای اصلاح الگوی مصرف در خراسان جنوبی

طرح برق امید برای اصلاح الگوی مصرف برق، همزمان با سراسر کشور از ابتدای آبان امسال در خراسان جنوبی آغاز می شود.

دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: مشترکانی که در ماه‌های گرم خرداد تا شهریور متوسط مصرف ماهانه آن‌ها در یک دوره تا ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد، در دسته کم مصرف ۱۰۱ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت، خوش مصرف و مشترکان با مصرف بیش از ۳۰۰ کیلووات ساعت جزو دسته پرمصرف به شمار می‌آیند.

او افزود: برای سایر ماه‌های سال نیز مشترکانی که مصرف آن‌ها تا ۸۰ کیلووات ساعت باشد شامل مشترکین کم‌مصرف، بین ۸۱ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت خوش مصرف و بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت طبق تعرفه‌بندی طرح برق امید مشترک پرمصرف محسوب می‌شوند.

دادگر با اشاره به وجود ۳۱۷ هزار مشترک برق خانگی در خراسان جنوبی گفت: بر اساس مقدار مصرف مشخص شده در طرح برق امید، بیش از ۵۴ هزار مشترک خانگی در استان نیز به تناسب نحوه مصرف خود شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی در یک یا چند دوره در طول سال می‌شوند.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ، هدف از اجرای طرح برق امید را اصلاح الگوی مصرف از طریق آموزش و آگاه سازی در منازل برای کمک به گسترش مدیریت مصرف بهینه در سایر سطوح جامعه عنوان کرد و افزود: افزایش دقت مشترکان در نحوه استفاده از وسایل برقی و خرید این وسایل از نکات قابل توجه در این طرح است.

او با اشاره به اینکه آغاز طرح برق امید از ابتدای آبان امسال است، افزود: در این طرح، مشترکین کم مصرف ضمن برخورداری از مزایای این طرح به حفظ سطح مصرف خود در حد کم مصرف ترغیب شده و مشترکین خوش مصرف نیز با کاهش مختصر و ورود به دسته کم مصرف‌ها، امکان بهره مندی از مزایای این طرح را خواهند داشت.

دادگر گفت: مشترکین پرمصرف برق در مناطق مختلف استان لازم است با کاهش میزان مصرف به دسته مشترکین خوش مصرف یا کم مصرف بپیوندند و به همین منظور لازم است ظرف مدت ۶ ماه نسبت به کاهش مصرف خود و یا تامین میزان مصرف مازاد بر الگوی خود از طریق انرژی تجدیدپذیر اقدام کنند، در غیر اینصورت مشمول بهای بالاتری خواهند شد.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان از آمادگی شرکت توزیع نیروی برق استان برای ارائه مشورت در این خصوص خبر داد.

انتهای پیام /  ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.