رفع کمبود انسولین قلمی در آبادان و خرمشهر / توزیع انسولین در داروخانه های منتخب

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان از رفع کمبود انسولین قلمی و توزیع آن در داروخانه های منتخب آبادان و خرمشهر خبرداد.

هدی مجیری معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: چون انسولین قلمی داروی وارداتی محسوب می شود در تمام کشور به دلیل  مشکلات تحریم و تامین ارز با کمبود آن مواجه هستیم.

او ادامه داد: وزارت بهداشت برای تحویل انسولین طوری برنامه ریزی می کند که به صورت سهمیه ای به دست بیماران دیابتی برسد که این امر ممکن است با چند روز تاخیر رخ دهد.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: انسولین امروز در داروخانه های شبانه روزی و تعدادی از داروخانه های منتخب توزیع خواهد شد.

مجیری اضافه کرد:برای رفع مشکل کمبود انسولین قرار است هفته آینده نیز توسط دو شرکت دیگر انسولین در آبادان و خرمشهر توزیع شود.

او گفت:تاکنون عمده بیمارانی که از طریق دفترچه بیمه داروی انسولین دریافت می کنند علاه بر کد ملی مابقی مشخصات آنها نیز ثبت می شود و سهمیه هر بیمار حفظ خواهد شد و سایر بیماران دیابتی نیز با دریافت معرفی نامه از معاونت غذا و دارو می توانند داروی مورد نظر را دریافت کنند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: مردم می‌توانند مشکلات پیش‌آمده در تامین داروهای مورد نیاز خود را از طریق شماره تلفن ۱۹۰، مرکز اطلاع‌رسانی و کمبودهای دارویی معاونت غذا و دارو پیگیری کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.