دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم خبر داد؛

جمع آوری ۵۲۷ معتاد متجاهر در استان قم

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم از جمع آوری ۵۲۷ معتاد متجاهر در استان و معرفی آنان به ۷ مرکز ترک اعتیاد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، شریفی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان قم گفت:از ابتدای امسال تاکنون ۵۲۷ نفر از معتادان متجاهر در استان جمع آوری و به ۷ مرکز درمان اعتیاد معرفی شدند.

او با بیان این که در ۶ ماهه اخیر ۵۹ هزار و ۳۶۲  ساعت، صرف نگهداری از معتادان شده است افزود: باتوجه به شرایط کرونا و رعایت تراکم در کمپ‌ها ۸۳ نفر از دستگیرشدگان به مرکز نگهداری سپاه انتقال داده شده اند.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این که به طور میانگین برای نگهداری یک معتاد، ماهانه ۱ میلیون و ۳۴ هزار تومان هزینه می‌شود افزود: معتادان متجاهر در شش ماه اول امسال با هزینه دولت به مراکز درمانی ترک اعتیاد معرفی شده اند.


شریفی با بیان این که ۲ درصد از جمعیت فعال ۱۵ تا ۶۴ سال استان مصرف کننده مستمر مواد مخدر و روان گردان هستند، گفت: این میزان ۶۰ درصد از میانگین اعتیاد کشور پایین‌تر است.


او افزود: از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۲۱۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.


گفتنی است:ایجاد سامانه جامع برای ورود اطلاعات معتادان و شرح خدمت رسانی به آن‌ها و الزام نصب دوربین پایش تصویری برای عطاری‌هایی که درخواست پروانه فعالیت دارند از جمله مصوبات جلسه امروز شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار