نظارت شرعی و بهداشتی بر کشتار بیش از ۱۶ هزار راس دام در باوی

رئیس اداره دامپزشکی باوی گفت: نظارت شرعی و بهداشتی بر کشتار ۱۶ هزار راس دام در کشتارگاه‌های این شهرستان در نیمه نخست امسال انجام شد.

محمد جواد مهدوی اصل رئیس اداره دامپزشکی باوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در تشریح اقدامات دامپزشکی درخصوص حفظ و ارتقای بهداشت عمومی و نظارت و بازرسی بر تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی گفت: تاکنون بالغ ۱۶ هزار و ۲۳۲ راس دام در کشتارگاه دام این شهرستان ذبح و مورد نظارت شرعی و بهداشتی قرار گرفته اند.

او با اشاره به کنترل و بازرسی بهداشتی و نظارت برمواد خام دامی در مراکز تولیدی بیان داشت: در مدت مذکور بیش از ۴۲۹ مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع، بسته بندی، عرضه و رستوران‌های این شهرستان انجام شده است.

مهدوی اصل با بیان اینکه طی همین مدت ۵۴۰ هزار و ۲۳۶ قطعه جوجه ریزی در ۱۶ واحد مرغداری فعال در سطح شهرستان صورت گرفته است، افزود: با هدف اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، بیش از ۶۲ هزار قطعه طیور بومی واکسینه شدند.

رئیس اداره دامپزشکی باوی در ادامه به فعالیت ۱۵ مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی فعال در سطح شهرستان به مساحت ۳۲۵ هکتار و نظارت و پایش آن‌ها در ۶ ماه نخست امسال اظهار کرد: خدمات رسانی خالصانه کارکنان اداره دامپزشکی قابل تقدیر است و از شهروندان خواهشمندیم درصورت مشاهده تخلف بهداشتی در ارتباط با تولید، توزیع، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را ازطریق سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ به بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.