سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۳۰ مهر

بازار سرمایه امروز در شروع معاملات با افزایش نسبی تقاضا در بیشتر نماد‌ها آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز(چهارشنبه؛ ۳۰ مهر) بازار در آخرین روز هفته با افزایش نسبی تقاضا در اکثر نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز بکار کرد.

عرضه و تقاضا در بورس

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۳۰ مهر

عرضه و تقاضا در فرابورس

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۳۰ مهر

در گروه خودرویی‌ها نماد خودرو در قیمت ۳۳۶ تومان با رشد حداکثری قیمت همراه است. خساپا نیز با رشد ۴ درصد در قیمت بالای ۲۶۵ تومان قرار دارد. خگستر در محدوده صفر تابلو قرار دارد و به نظر بزودی شاهد سبز پوشی این نماد باشیم.

در گروه بانکی‌ها نماد وبملت با رشد بیش از ۴ درصد در قیمت ۵۴۴ تومان در (سقف قیمت روزانه) داد و ستد می‌شود. وبصادر نیز رشد حداکثری قیمت را تجربه می‌کند. وپارس، وپاسار و سایر نماد‌ها نیز مثبت و پر تقاضا هستند.

نماد دارایکم رشد ۸ درصد را تجربه می‌کند و سهم در قیمت بالاتر از سطح ۲۰۲۰۰ تومان قرار دارد.

گروه فلزات اساسی هم در تیررس خریداران در حال داد و ستد هستند. فملی در دقایق ابتدایی معاملات با رشد حداکثری قیمت صف خرید را تجربه می‌کند. فولاد رشد ۲ درصدی دارد و در قیمت ۱۵۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. ذوب رشد ۲ درصد دارد. فخوز با رشد ۳ درصد همراه است.

رشد ۷هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۶هزار واحد قرار گرفته است.

فملی، خودرو و وبملت بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های حکشتی، خبهمن و رانفور بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در گروه محصولات شیمیایی شاهد سبز پوشی تمام نماد‌های گروه هستیم.

آریا در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه است.

پترول نیز در قیمت بالای سطح ۱۴۰۰ تومان رشد حداکثری را تجربه می‌کند.

شگویا با رشد ۲ درصد همراه است.

شاروم، تاپیکو، شپلی، نوری، شلرد، شسینا و سایر نماد مثبت و پر تقاضا دنبال می‌شوند.

صف خرید نماد خودرو به بیش از ۴۴۱ میلیون سهم رسید.

نماد خساپا با افت ۳ درصد مواجه و در قیمت ۲۴۹ تومان در حال داد و ستد است.

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس با رشد ۹هزار و ۳۹۷واحدی (۰.۶درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۸هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با رشد ۰.۲درصدی مواجه شد.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود چهار هزار و ۷۶میلیارد تومان رسید.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۴۶میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

نماد‌های وبملت، خودرو، شپنا، فولاد، فملی، فملی، وبصادر و خساپا در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

آخرین قیمت ۹۳نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۹۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حمل و نقلی‌ها نیز با فشار فروش همراه اند. حریل٬ حتاید٬ حاسا و حسینا معاملاتی متعادل با گرایشی مثبت را تجربه می‌کنند. حکشتی٬ توریل٬ حپارسا٬ حسیر و حپترو نماد‌های پر عرضه‌ی گروه اند.

نماد خودرو در محدوده منفی ۱ درصد و در قیمت ۳۱۶ تومان قرار گرفت. حجم معامله بیش از ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون سهم است.

صف فروش فولاد جمع شد.

صف فروش شپنا جمع شد.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود ۷۸۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۸۶۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۸۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وشهر، وملی و کسعدی به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک شهر ۲۵۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید شاروم، نوری و ولپارس در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۵۴۰میلیارد تومان (۶۹درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۲۳۰میلیارد تومان (۴۳درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۸نماد و حجم صف‌های فروش در ۵۹ نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف پتروشیمی ارومیه (شاروم) به ۱۰درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«خودرو و ساخت قطعات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۲۸۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «انبوه‌سازی و املاک و مستغلات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۷۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «محصولات شیمیایی» با تقاضای خرید ۲۵۰میلیارد تومانی همراه است.

 حدود ۳۷درصد از سه هزار و ۶۵۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع چهار هزار و ۸۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۹۰درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۷۲۵میلیارد تومان خواهد رسید.

شاخص از محدوده مثبت ۱۱ هزار واحد به محدوده منفی بیش از ۳ هزار واحد رسیده است.

نماگر بورس در محدوده ۱ میلیون ۴۱۶ هزار واحد افت بیش از ۳ هزار واحدی را تجربه می‌کند. نماد‌های فولاد،تاپیکو و حکشتی بیشترین تاثیر منفی را بروی شاخص کل داشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
111
۰۹:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سلام من میخوام همه سهامم رو یکجا بفروشم باید چکار کنم
آخرین اخبار