آغاز طرح ملی بیمه روستایی در شهرستان قیروکارزین

مسئول امور زنان روستایی و عشایری جهادکشاورزی قیروکارزین از آغاز طرح ملی پوشش بیمه‌ی روستائیان و عشایر در این شهرستان خبر داد و افراد را برای ثبت‌نام در این طرح تشویق کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مریم اقتصاد، هدف از اجرای طرح ملی بیمه روستائیان و عشایر را حمایت از افراد در آن جوامع عنوان کرد و گفت: برای ثبت‌نام، افراد واجد شرایط می‌توانند با همراه داشتن مدارک هویتی به مراکز یا اداره ترویج جهادکشاورزی در محل یا منطقه و شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

او، در خصوص شرایط لازم برای ثبت‌نام در این طرح، گفت: زنان و مردان روستایی یا عشایر که در گروه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال قرار دارند و فاقد پوشش بیمه و بازنشستگی هستند، امکان استفاده از این نوع بیمه را خواهند داشت.

اقتصاد با بیان اینکه این پوشش بیمه‌ای در این طرح جدای از بیمه‌ی درمان است و صرفا با هدف تامین آتیه و بازنشستگی مشمولان استفاده می‌شود، گفت: حق بیمه سهم مشمول در سال اول رایگان است و در سنوات بعدی با یک درصد افزایش به صورت سالانه دریافت خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه متقاضیان پوشش بیمه‌ای روستایی و عشایری نباید تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مانند بهزیسی و کمیته امداد امام خمینی (ره) باشند، افزود: افرادی که تحت پوشش بیمه این طرح قرار می‌گیرند در صورت رسیدن به سن ۶۵ سالگی و پرداخت حق بیمه به مدت ۱۵ سال از مستمری بازنشستگی برخوردار می‌شوند.

اقتصاد اضافه کرد: این طرح به استناد ابلاغ مشاور مقام عالی وزارت و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت‌های زنان روستایی و عشایری در وزارتخانه جهاد کشاورزی شروع شده است و پس از جمع بندی اطلاعات به صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ارسال خواهد شد.

مسئول امور زنان روستایی و عشایری جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، گفت: افراد علاقه‌مند به ثبت نام این امکان را دارند که به صورت غیرحضوری، ضمن تماس با شماره تلفن ثابت ۰۷۱۵۴۵۲۲۸۴۲ داخلی ۲۰۹ برای ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس نتایج آماری سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، شهرستان قیروکارزین با بیش از ۷۰ روستا و بالغ بر ۵۵ آبادی، بالغ بر ۲۷ هزار نفر جمعیت روستایی و عشایری دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.