رئیس سازمان مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران مطرح کرد؛

افزایش پذیرش گرمخانه‌ها تا ۷۰۰ هزار نفر شب

مالک حسینی گفت : در سال گذشته حدود ۴۹۰ هزار نفر شب خدمت در گرمخانه‌های تهران داشتیم و پیش بینی می‌شود امسال این تعداد به ۷۰۰ هزار نفر شب افزایش پیدا کند.

سید مالک حسینی رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در فصل تابستان بخشی از مشکلات گرمخانه‌ها حل شد، گفت:متأسفانه اکثر مکان‌هایی که در حال حاضر از آن‌ها به عنوان گرمخانه استفاده می‌شود در گذشته کاربرد‌های دیگر‌ی داشته و زیرساخت مناسب برای گرمخانه‌ها فراهم نشده است.

وی ادامه داد: امسال توانستیم برای گرمخانه‌ها شرایط بهتری را فراهم کنیم و طی بازرسی‌های سر زده‌ای که بنده داشتم وضعیت خوبی در گرمخانه‌ها وجود دارد و دستورالعمل‌ها به خوبی رعایت می‌شود.

رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: در حال حاضر هوا به قدری سرد نشده که شاهد حضور بیشتر کارتن خواب‌ها در گرمخانه‌ها به ویژه از مناطق اطراف تهران باشیم. کارگران فصلی زیادی هستند که به دلیل نداشتن به محل اسکان گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند که هنوز مهمان ما نشده‌اند.

وی افزود: ما به دلیل شیوع ویروس کرونا تلاش می‌کنیم تا مشارکت بیشتر مددجویان را داشته باشیم و آموزش‌ها به این افراد انجام شده است و عمده‌ مددجویان خود مراقبتی را یاد گرفته اند و شیوه نامه‌ها را رعایت می‌کنند؛ در حال حاضر هم روزی سه نوبت گرمخانه‌ها به طور کامل ضد عفونی می‌شوند و امسال خوشبختانه مددجویان بیشتر از قبل رعایت می‌کنند و شرایط بهتر از گذشته شده است.

حسینی با اشاره به اینکه بیشتر کمک‌های مردمی به مددجویان لباس و غذا است، گفت: یا خیرین خودشان به این اماکن مراجعه می‌کنند و اقلام را تحویل می‌دهند یا اینکه از طریق تماس تلفنی با ۱۳۷ این کمک‌ها را ارسال می‌کنند، لذا در برنامه خود داریم که تا پایان سال آمار کمک‌های مردمی در همه‌ زمینه‌ها را منتشر کنیم.

رئیس سازمان مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بخشی از مددجویان مدارک هویتی ندارند و نمی‌توانند از بیمه‌ها استفاده کنند و اگر کسی از این مددجویان بیماری سختی داشته باشد یا نتواند هزینه‌ مداوای خود را تأمین کند، ما این هزینه‌ها را تأمین می‌کنیم و به دنبال آن هستیم که ساز و کار بهتری برای این افراد فراهم شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته در تهران حدود ۴۹۰ هزار نفر شب خدمت داشتیم و امسال پیش بینی ما این است که در دوره یک ساله این تعداد به ۷۰۰ هزار نفر در شب افزایش پیدا کند. در مجموع ۲۰ گرمخانه در تهران داریم که ۴ گرمخانه برای زنان و ۱۶ گرمخانه برای مردان است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
اگه بخاري هاي قوي و تهويه قوي نذارن و ماسك نزنن گرمخونه ها به كروناخونه تبديل ميشه
آخرین اخبار