صادرات سیب‌زمینی در اردبیل ۱۷۸ درصد افزایش یافته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از افزایش ۱۷۸ درصدی صادرات سیب‌زمینی از گمرکات استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جلسه رفع موانع صادرات در اردبیل گفت: با تولید ۸۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان از اوایل فصل برداشت، تلاش بر تقویت برنامه‌های صادراتی در این حوزه بوده که ما با همراهی گمرک زمینه و بستر این کار را فراهم کردیم.

او تصریح کرد: به نسبت سال‌های گذشته هم از نظر کمی و هم کیفی صادرات سیب‌زمینی به کشور‌های مختلف به ویژه آذربایجان، گرجستان، ترکیه و پاکستان رونق گرفته و همچنان سعی بر تداوم این کار تا پایان فصل برداشت سیب‌زمینی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به افزایش نرخ صادرات و همچنین متعادل سازی ارزش صادرات سیب‌زمینی از طریق گمرکات استان اشاره کرد و افزود: با تاکید استاندار اردبیل و نمایندگان مجلس سعی کردیم تا با رایزنی‌های انجام شده با وزارت صمت بستر و زمینه صادرات سیب‌زمینی را با مطلوبیت در سال زراعی جاری فراهم کنیم.

صادقی تصریح کرد: با ایجاد تسهیل در این حوزه تلاش شده تا وضعیت صادرات سیب‌زمینی به نسبت سال‌های گذشته ارتقا یافته و کشاورزان بتوانند حاصل دسترنج خود را با قیمت مناسب فروش محصول و همچنین صادرات آن به عینه مشاهده کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و همچنین گمرک، صادرات سیب‌زمینی در شرایط کنونی همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود با برداشت کامل سیب‌زمینی از ۲۲ هزار هکتار اراضی استان هم نیاز داخلی و هم صادرات محصول سیب‌زمینی به درستی انجام و موانع و مشکلات حل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: با تاکید استاندار اردبیل سعی شده تا قیمت‌ها در این زمینه واقعی باشد تا کشاورزان بتوانند برای سال زارعی آینده نیز امیدوار به تولید این محصول و همچنین فروش و صادرات آن در وضعیت اقتصادی موجود باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.