خنثی کردن تهدیدهای سایبری با بالا بردن توانمندی های دفاعی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: با پدافند غیرعامل، تهدیدهای سایبری خنثی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مصطفی آزادبخت, معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار همدان  در ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین تهدید دشمن در حوزه پدافند غیرعامل، تهدید سایبری است.
او ادامه داد: دشمن در دوره ای دنبال ایجاد اخلال در خدمات رسانی به مردم کشور بود که دامنه این تهدید حتی به همدان نیز کشیده شد اما با مدیریت دقیق و به موقع این تهدیدها خنثی شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان اظهار داشت: هر ملتی برای زنده ماندن، حفظ استقلال و هویت نیازمند ارتقای قدرت دفاع و داشتن یک برنامه دفاعی دقیق بوده که این دفاع به ۲ شیوه پدافند عامل و غیرعامل صورت می گیرد.

آزادبخت بیان کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه برای افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدها و اقدام های دشمن است.

او با بیان اینکه اقدامات پدافند غیرعامل باید موجب بالا رفتن توانمندی دفاعی در برابر هجوم احتمالی دشمن شود گفت: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل، هفته ای با این عنوان نامگذاری شده است و  ویژگی پدافند غیرعامل فراهم کردن نقش آفرینی همه سازمان‌ها، نهادها و مردم در این حوزه است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تاکید کرد: باید در هفته پدافند غیرعامل برنامه هایی را با هدف تبیین ضرورت دفاع غیرمسلحانه و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه اجرا کرد.

آزادبخت اضافه کرد: برنامه هفته پدافند غیرعامل از پنجم آبان را غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا آغاز  و دیدار با امام جمعه، برگزاری  نشست ویدیو کنفرانس شورای پدافند غیرعامل استان با رییس ستادکل نیروهای مسلح و وزیر کشور، تشکیل قرارگاه زیستی و کارگروه سایبری برگزاری رزمایش زیستی و حوادث بیوتروریستی اعلام کرد

او بهره برداری از چند طرح مرتبط با حوزه پدافند غیرعامل، برگزاری رزمایش سایبری در چند دستگاه های اجرایی، بازدید از مراکز طبقه بندی شده و بررسی وضع سایبری آنها، برگزاری رزمایش شهری متناسب با شعار روز برای حساس کردن مردم و فرهنگسازی را از دیگر برنامه ها این هفته برشمرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار  ادامه داد: در هفته پدافند غیرعامل اجرای برنامه هایی نظیر بازدید از مراکز خطر آفرین شهری، برگزاری نمایشگاه یک روزه پدافند غیرعامل در میادین اصلی شهر، پخش بروشورهای آموزشی در بین مردم، برگزاری همایش شهرداران و شورای اسلامی شهرها، برگزاری قرارگاه شیمیایی و اجرای رزمایش شیمیایی در واحدهای صنعتی همدان پیش بینی شده است.

آزادبخت بیان کرد: ۲ برنامه سطح ملی، ۲۳ برنامه استانی، ۷۰ برنامه شهرستانی، ۱۵۰ برنامه شهری و در مجموع ۲۴۵ برنامه مربوط به پدافند غیرعامل در این هفته برگزار می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری همدان نیز گفت: برنامه های هفته پدافند غیرعامل از پنجم آبان به مدت یک هفته برگزار می شود و این برنامه ها متناسب با سیاست های وزارت کشور و سازمان پدافندغیرعامل است.

حمید پورحسینی افزود: ابلاغ شیوه نامه اجرای پدافند غیرعامل به دستگاه های اجرایی، برگزاری نمایشگاه ها در شهرها، برگزاری کارگاه آموزشی به صورت مجازی، حضور مربیان و کارشناسان این حوزه در برنامه تلویزیونی از جمله برنامه های این هفته است.

او ادامه داد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان همدان تهیه شده است و احتمال می رود این سند در روز ۱۲ آبان آخرین روز هفته پدافند غیرعامل رونمایی شود.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار