رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مهاباد به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است

مدیر بهداشت و درمان مهاباد گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری کرونا در این شهرستان به ۲۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.

امیر بهزاد مدیر بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: در یک ماه اخیر سهل انگاری و کاهش توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان موجب شده, آمار بستری شدگان بخش ایزوله بیمارستان امام خمینی (ره) سیر صعودی پیدا کند.

بهزاد با بیان اینکه هم اکنون ۹۰ نفر در بخش کرونای مهاباد بستری هستند، افزود: از این تعداد ۶ نفر در بخش آی سی یو، ۶۶ نفر کرونا مثبت و ما بقیه مشکوک هستند.

مدیر بهداشت و درمان مهاباد با بیان اینکه ظرفیت بخش کرونای بیمارستان در حال پر شدن است، اضافه کرد: تنها راه کنترل و مقابله با بیماری کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و دوری از تجمع‌های خانوادگی از سوی همه اقشار جامعه است.


بیشتر بخوانید


بهزاد با بیان اینکه هم‌اکنون مهاباد در وضعیت هشدار قرار دارد، ادامه داد: شهریور ماه گذشته که شهروندان بالای ۶۰ درصد موارد بهداشتی توصیه شده را رعایت می‌کردند آمار بستری شدگان بخش کرونای بیمارستان این شهرستان به پنج نفر کاهش یافته بود.

او از احتمال وقوع موج بعدی شیوع بیماری کرونا در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: همپوشانی بیماری آنفلوانزا و کرونا در پاییز، آمار بیماران و تعداد پذیرش مراجعه‌کنندگان را افزایش می‌دهد که نیاز است از هم‌اکنون برای آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام شود.

روز گذشته دکتر "محمد نصر دادرس" کارشناس ارشد مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت و درمان در سفری چند ساعته از بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد و مرکز ۱۶ ساعته غربالگری بیماری‌های واگیر این شهرستان بازدید و از نزدیک مشکلات این مراکز درمانی به ویژه در زمینه بیماری کرونا را بررسی کرد.

بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شده است و ۱۷ اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.