اشرف غنی:

طالبان هنوز به فکر فتح هستند/ مجلس از هیات مذاکره کننده حمایت کند و به آن فرصت دهد

رئیس جمهور افغانستان در مراسم معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، خواستار حمایت مجلس نمایندگان از هیات مذاکراه کننده شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز در مراسم معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس، خواستار حمایت مجلس نمایندگان از هیات مذاکراه کننده دولت در مذاکرات قطر شد و تاکید کرد که باید به این هیات فرصت داده شود.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به تداوم خشونت در افغانستان بیان داشت که هنوز طالبان به فکر فتح هستند.

اشرف غنی اظهار داشت: «بیایید هیات گفتگو کننده‌ دولت افغانستان را حمایت کنیم. بگذاریم در این مرحله، هیات ما به قوت از مردم نمایندگی کند.»

وی افزود: «بین صلح‌کردن و اعمار صلح، تفاوت وجود دارد و خواهش من این است که تیم مذاکره‌کننده صلح را حمایت کنید و فرصت بدهید.»

رئیس جمهور افغانستان در ادامه تاکید کرد که فیصله نهایی در مورد صلح، به دست نمایندگان مجلس است.

گفتنی است که مذاکرات صلح افغانستان میان هیات دولت و طالبان از ۴۰ روز پیش در قطر جریان دارد و تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته است.

اشرف غنی همچنین طالبان را مسئول وضعیت جاری در افغانستان دانست و گفت: «وضعیت کنونی نتیجه اشتباه طالبان است که از اسامه بن لادن حمایت کردند.»

غنی با تاکید بر پایان جنگ در افغانستان گفت که بزرگ‌ترین آرزوی پنج نسل زنده افغانستان، خاتمه‌دادن به خشونت‌های میراثی و تحمیلی است.

وی با اشاره به حملات اخیر طالبان در شماری از ولایات افغانستان گفت: «حملات اخیر طالبان در هلمند و غور و سایر ولایت‎ها، نشان می‌دهد که این‌ها هنوز هم به روایت کاذب فتح باورمند هستند.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار