احداث و مرمت ۷ مسجد با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال در سردشت

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: تا پایان سالجاری ۷ باب مسجد احداث، مرمت و بازسازی می‌شوند.  

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اقصی نخشی‌پور فرماندار سردشت در دیدار با کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه گفت: وقف یک امر فراگیر و بدون محدودیت است که هیچ محدودیتی چه از لحاظ زمان چه از لحاظ مکان در آن راه ندارد.

او با تاکید بر اینکه بروز‌رسانی وقف باید متناسب با نیاز امروز جامعه صورت گیرد، افزود: وقف برای حوزه درمان و سلامت، اشتغال، ازدواج جوانان، کمک به مستمندان و برنامه‌های قرآنی  از جمله مهم‌ترین نیاز‌های امروز جامعه است.

نقشی پور ضمن تقدیر از عملکرد اداره اوقاف سردشت، به ایجاد وقف‌های نوین در حوزه‌های مختلف همچون حوزه کارآفرینی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون در جبهه اقتصادی قرار گرفته‌ایم باید مردم را تشویق و ترغیب به وقف در زمینه کارآفرینی کرد و با راه‌اندازی بنگاه‌های کارآفرینی به اشتغال جوانان، تحصیل آنان و همچنین فعالیت در زمینه آموزشی کمک کرد.

 

شمسی رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت نیز در این دیدار گفت: برای نخستین بار شورای امور خیریه متشکل از خیران، معتمدین  و متنفذین شهرستان با هدف حفظ یاریگری و تکریم از ایتام و بی‌سرپرستان، خانواده‌های نیازمند در عرصه بهداشت و درمان، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، کمک و تسهیل به امر ازدواج تشکیل شده است.

او همچنین تصریح کرد: به همت خیران نیک اندیش نیز در راستای افزایش سرانه فضای مذهبی و حفظ و نگهداری آن‌ها ۵ مسجد مرمت و بازسازی و ۲ مسجد نیز با متراژ کلی ۸۰۰ متر مربع با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال تا پایان سال اتمام و به بهره‌برداری خواهند رسید.  

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.