تبدیل سالن‌های بدون‌ استفاده یا کم‌ استفاده مدارس به سالن‌های ورزشی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از تبدیل سالن‌های بدون‌استفاده یا کم‌استفاده مدارس به سالن‌های ورزشی برای استفاده جهت کلاس درس تربیت‌بدنی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ماشاءالله پروین معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز (۳۰ مهر) به مناسبت هفته تربیت بدنی سه سالن ورزشی در مدارس کرمانشاه افتتاح شد، گفت : این سالن‌های ورزشی با اعتبار دو میلیارد ریال از محل اعتبارت وزارتخانه به امکانات ورزشی تجهیز و به عنوان کلاس درس تربیت‌بدنی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

او گفت : مدیران مدارسی که از این سالن‌های ورزشی برخوردارند، می‌توانند با برنامه‌ریزی برای اجاره دادن این سالن‌ها در ساعاتی غیر از ساعات حضور دانش‌آموزان در مدرسه، برای مدرسه درآمدزایی هم ایجاد کنند.

پروین با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های وزارتخانه افزایش سرانه ورزشی مدارس است، افزود: برای تحقق این هدف تغییر کاربری سالن‌های کم‌استفاده یا بدون‌استفاده مدارس در برنامه قرار گرفته است. ضمنا توسعه سالن‌های ورزشی با اولویت مدارس دخترانه ابتدایی در برنامه استان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به سرانه فضای ورزشی مدارس استان داشت و افزود: هم اکنون در استان کرمانشاه سرانه فضای ورزشی برای هر دانش‌آموز ۳۲ سانتیمتر مربع است که این آمار اندکی از میانگین کشوری آن که ۳۴ سانتیمتر به ازای هر دانش‌آموز است، کمتر است.

او ادامه داد: ماه آینده با افتتاح حداقل ۱۰ کلاس درس تربیت بدنی سرانه فضای ورزشی مدارس استان به بالاتر از میانگین کشوری خواهد رسید.

 پروین گفت: استاندارد فضای ورزشی مدارس در دنیا ۱.۵ مترمربع برای هر دانش‌آموز است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار