با چند ترفند ساده، کودک لجباز خود را به غذا خوردن تشویق کنید

بررسی‌های یک تیم تحقیقاتی در انگلستان نشان می‌دهد تقریبا ۴۶ ٪ کودکان از خوردن سبزیجات و میوه‌ها امتناع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، همه مادر‌ها دوست دارند تمام ویتامین‌های مورد نیاز برای رشد و سلامتی فرزندان خود را فراهم کنند، اما تنها مانع در برابر تحقق این مهم آن است که بعضی از کودکان هموراه از خوردن میوه و سبزیجات خودداری می‌کنند.

بررسی‌های یک تیم تحقیقاتی در انگلستان نشان می‌دهد که تقریبا ۴۶ ٪ کودکان غالبا از خوردن سبزیجات و میوه‌ها امتناع می‌ورزند و علاوه بر این، ۷۵ ٪ از والدینی که در این تحقیق مشارکت داشته اند، در مورد تغذیه فرزندان خود ابراز نگرانی کرده اند.

اما خوشبختانه والدین بسیاری وجود دارند که روش‌های مختلفی را برای تشویق شدن فرزندان خود به خوردن غذای سالم امتحان کرده اند که برخی از آن‌ها امیدوار کننده هستند. وبسایت "Bright Side" بهترین توصیه‌هایی را که ممکن است در این خصوص برای خانواده شما نیز مفید باشد برشمرده است:

هنگام خرید میوه و سبزیجات کودک خود را همراه ببرید

فرزندانتان را در انتخاب تغذیه خود مشارکت داده و به آن‌ها توضیح دهید که این غذا از کجا می‌آید؛ اگر کودکان چیزی را خودشان انتخاب کنند، احتمال اینکه آن را بخورند بیشتر است. چه بسا با استفاده از این روش آن‌ها همان چیزی را انتخاب کنند که از خوردنش اجتناب می‌کردند.

در پخت و پز خود کمی از شیرینی‌جات استفاده کنید

این یک توصیه بسیار هوشمندانه است تا از شیرینی‌جات به نفع خود استفاده کنید، اما باید مراقب باشید که زیاده روی نکنید. با استفاده از این روش کودکان شما به دنبال شیرینی بیشتر در غذای خود خواهند بود، اما در نهایت به خوردن سبزیجات و میوه‌ها عادت خواهند کرد.

سبزی‌ها و میوه‌ها را در شکل‌های جذاب تزئین کنید

شما با تزئین جذاب میوه‌ها و سبزیجات هم می‌توانید خلاقیت خود را به نمایش بگذارید، هم غذا‌های کودک خود را در غالب شکل‌های خنده دار، با سبزیجات و میوه‌های رنگارنگ بچینید. علاوه بر این، می‌توانید نام‌های سرگرم کننده برای ظروف خود انتخاب کنید. این کار اشتهای کودک شما را تحریک می‌کند.

غذا خوردن

ظروف غذای کودکان را مرتب نکنید و اجازه دهید خودشان آن‌ها را جمع کنند

به کودک خود اجازه دهید با تهیه ظرف مخصوص خود استقلال را تمرین کند؛ ممکن است قبل از رسیدن به مواد غذایی و سبزیجات چندبار تلاش کنند، اما در نهایت ترغیب می‌شوند تا همه چیز را امتحان کنند.

کودک

اگر آن‌ها غذایشان را خودشان انتخاب کنند، احتمال آینکه آن غذا را میل کنند بیشتر است؛ فقط مطمئن شوید غذا‌هایی که می‌چینید حاوی مخلوطی از سبزیجات باشند و انواع پروتئین ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها روی میز باشد.

کودکان را در انجام آشپزی مشارکت دهید

ممکن است این کار کمی طول بکشد، اما بازدهی آن بسیار زیاد است. بچه‌ها خلاقیت را دوست دارند؛ پس چرا آن‌ها را با هنر آشپزی آشنا نکنیم؟ بگذارید کودک در آشپزخانه به شما کمک کند. اگر احساس می‌کنید که آن‌ها برای انجام این کار خیلی کوچک هستند، ظرف‌هایی را امتحان کنید که بتوانند خودشان بچینند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۳ آبان ۱۳۹۹
چه تصاویر وحشتناکی
آخرین اخبار