کوبا: تجاوزگری آمریکا همچنان تهدید اصلی برای ثبات و امنیت منطقه است

وزیر خارجه کوبا ضمن انتقاد از سیاست خارجی آمریکا، تجاوزگری این کشور را بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «برونو رودریگز»، وزیر خارجه کوبا با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود سیاست خارجی آمریکا را مورد انتقاد قرار داد.

او در این پیام توییتری، ضمن دروغگو توصیف کردن «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا نوشت: دروغگویی روندی معمول در سیاست خارجی آمریکاست. تجاوزگری آمریکا همچنان اصلی‌ترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه است.

اخیرا مایک پمپئو خروج واشنگتن از شورای حقوق بشر سازمان ملل را توجیه کرد؛ او در حساب شخصی خود در صفحه توییتر نوشت: انتخاب چین، روسیه و کوبا برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل اعتبار تصمیم آمریکا در زمینه خروج از این شورا در سال ۲۰۱۸ و استفاده از مراجع دیگر برای مراقبت و ارتقای حقوق بشر جهانی را تأیید می‌کند!


بیشتر بخوانید:


پس از شکست رژیم مورد حمایت آمریکا در کوبا، واشنگتن روابط دیپلماتیک خود را با هاوانا قطع و در دهه ۱۹۶۰ تحریم تجاری علیه این کشور را وضع کرد. واشنگتن و هاوانا در سال ۲۰۱۴ اعلام کردند قصد دارند عادی‌سازی روابط دو جانبه را از سر گیرند. در نتیجه، بسیاری از محدودیت‌های مبادلات میان دو کشور در دوران باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا کاهش یافت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا مجموعه جدیدی از تحریم‌ها علیه کوبا را اعلام کرد. بر اساس این تحریم‌ها برای اتباع آمریکایی اقامت، پرداخت هزینه اسکان یا هرگونه رزرو اقامت برای اشخاص ثالث در هر ملکی که به تشخیص مقامات آمریکایی متعلق به دولت یا تحت کنترل دولت کوبا و یا یک مقام تحریم شده کوبایی باشد، ممنوع است. علاوه بر این بر اساس بخشنامه جدید، واردات محصولات دخانی کوبایی به آمریکا ممنوع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار