بیشترین موارد جدید کرونا در خراسان جنوبی مربوط به مهر ماه است

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: نیمه دوم مهر ماه به طور متوسط روزی ۱۰۲ مورد جدید داشته ایم.

بیشترین موارد جدید کرونا در خراسان جنوبی مربوط به مهر ماه استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شریف‌زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی گفت: تا پایان شهریور ماه به طور متوسط روزانه ۱۴ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹، نیمه اول مهر ماه ۴۰ مورد و نیمه دوم مهر ماه به طور متوسط روزی ۱۰۲ مورد جدید داشتیم که بیشترین موارد ابتلا در این مدت است.

او افزود: متوسط روزانه کل مهر ماه در استان ۷۳ نفر بوده است.

شریف‌زاده تصریح کرد: براساس آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا بروز موارد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در استان خراسان جنوبی ۱۸.۳ در صد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۶.۶ در صد هزار نفر جمعیت است که بروز موارد جدید سه برابر موارد کشوری بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: میزان بروز تجمعی در سطح استان ۶۱۸ در صد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۶۴۲ در صد هزار نفر جمعیت است که فاصله ما به شاخص کشوری نزدیک ‌تر می ‌شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: نسبت مرگ و میر در استان ۴.۴ درصد و در کشور ۵.۷ درصد است که وضعیت استان نسبت به شاخص کشوری بهتر است.

شریف‌زاده تصریح کرد: همچنین میزان مرگ و میر اختصاصی علیتی در استان ۲۷.۵ در صد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری ۳۶.۹ در صد هزار نفر جمعیت است که نسبت به شاخص کشوری وضعیت بهتری داریم.

او افزود: شاخص نمونه‌گیری به ازای هر هزار نفر جمعیت در خراسان جنوبی ۲۲.۳ و در کشور ۵۴.۱ در هزار نفر جمعیت است همچنین درصد نمونه‌های مثبت در استان از کل نمونه ‌های اخد شده تاکنون ۲۷.۶ درصد و شاخص کشوری ۱۱.۸ درصد است.

شریف‌زاده درباره رتبه‌ بندی شهرستان ‌های استان از لحاظ میزان بروز تجمعی گفت: از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز همچنان شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی ۷۹۴ در صد هزار نفر جمعیت در رتبه اول قرار داد که نسبت به شاخص کشوری ۱۶۰ شاخص بالاتر است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.