مازندران عاری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان است

موردی از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تاکنون در مازندران مشاهده نشده است.

رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه طرح پایش پرندگان زمستان گذران در تالاب‌ها، آبگیر‌ها و آببندان‌های استان از اوایل مهر آغاز و همچنان ادامه دارد، گفت: موردی از بیماری از جمله ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان تا کنون در پرندگان مهاجر و دیگر طیور استان مشاهده نشده است.

او با بیان اینکه طرح پایش پرندگان مهاجر با هماهنگی و مشارکت اداره کل محیط زیست مازندران به صورت هفتگی انجام می‌شود، افزود: در صورت مشاهده علائمی همچون بی حالی و تلفات در میان پرندگان مهاجر نمونه برداری، کنترل و بررسی پرندگان زمستان گذران انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رضوانی با بیان اینکه احتمال ورود ویروس جدید از طریق مهاجرت پرندگان زمستان گذران به مازندران وجود دارد، گفت: توجه به هشدار‌های کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی و با رعایت نکات بهداشتی می‌توان از ایجاد تلفات در جوامع انسانی و صنعت طیور کشور پیشگیری کرد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران به روستائیان و دهیاران مازندران هشدار داد: در صورت مشاهده مورد مشکوک در بین طیور خود سریعا مورد را به ادارات دامپزشکی محل سکونت خود گزارش کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار