۹۳۰ هکتار بذرپاشی مراتع استان همدان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت:امسال ۹۳۰هکتار بذرپاشی و ۵۳۹ هکتار کپه کاری در مراتع همدان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسفندیارخزائی, مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در نشست کار گروه استانی صنوق توسعه ملی از آغاز بیش از هزار و ۷۰۰ هکتار عملیات احیاء واصلاحی مراتع در استان خبر داد و گفت:

امسال 930هکتار بذرپاشی و 539هکتار کپه کاری و231هکتاربوته کاری در سطح مراتع استان از محل صندوق توسعه ملی انجام شده و 50هکتار نیز کشت گیاهان داروئی به صورت مشارکتی با مردم در دستور کار قرار دارد .

او افزود: پارسال ۸۲۴ هکتار کپه کاری و یک هزار و ۲۴۰ هکتار بذر پاشی در در کل اراضی شناسایی شده استان صورت گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به این که عملیات اجرای بذرپاشی و کپه کاری در مراتع شهرستان های استان آغاز شده است گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده عملیات بیولوژیکی در کلیه شهرستان طی هفته گذشته اجرایی شده است.

خزائی خاطرنشان کرد: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای بخش مرتع یک میلیارد و۳۶۰ میلیون تومان اعتبار و برای طرح‌های بیابان زدائی ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: در راستای سیاست‌های اجرایی و در سال جهش تولید و اجرای طرح «۹ در ۹۹» سازمان جنگل‌ها به‌صورت مشارکتی توسط بهره برداران و جوامع محلی کشت گیاهان دارویی در برنامه‌های ما قرار دارد.

این مقام مسئول هدف از اجرای این طرحها در سطح مراتع استان را افزایش تولید علوفه وحفاظت خاک و جلوگیری از فرسایش و همچنین توسعه رویشگاههای گیاهان دارویی در مراتع اعلام کرد و افزود: با بارش نزولات آسمانی این مراتع احیا ء واصلاح خواهند شد و سهم قابل توجهی در تولید علوفه در استان ایجاد خواهند کرد.

خزائی خاطرنشان کرد: حفظ، احیاء،اصلاح، توسعه و بهره‌برداری پایدار در تولید علوفه و خدمات زیست محیطی مراتع و بهبود شاخص های پایداری اکولوژیکی مرتع را از دیگر اهداف اجرای طرح‌های بیولوژیکی در عرصه‌های طبیعی دانست.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.