رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

کرونا با رعایت ۹۰ درصدی اصول بهداشتی در کمتر از ۳ ماه، از جامعه رخت می‌بندد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر معتقد است، رعایت ۹۰ درصدی اصول بهداشتی در کمتر از ۳ ماه، کرونا را از جامعه پاک‌ می‌کند و رعایت ۸۰ درصدی اصول، جامعه را تا نوروز از ابتلا به کرونا مصون می‌دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی هفت مرحله و برنامه دارد، گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، گندزدایی مکان‌ها، ضدعفونی مرتب محل کار و زندگی، استفاده از اسپری‌های ضدعفونی از جمله مراحل شیوه‌نامه‌های بهداشتی است که باید به آن توجه شود.

او ادامه داد: رعایت ۹۰ درصدی اصول بهداشتی در جامعه در کمتر از ۳ ماه، جامعه را از کرونا پاک‌ می‌کند و رعایت ۸۰ درصدی، تا عید نوروز جامعه را از ابتلا به کرونا مصون می‌ دارد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، بحرانی‌ترین مکان‌ها در استفاده نکردن از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی را، سواحل و بازار‌ها عنوان کرد و افزود: اکنون استفاده از ماسک در بانک‌ها و ادارات ۹۸ درصد، اماکن ۸۹ درصد و سواحل ۶۰ درصد گزارش‌شده است.


بیشتر بخوانید


کشمیری بابیان اینکه توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی ضعیف‌تر شده است، گفت: وضعیت رعایت ضوابط بهداشتی در دفاتر پیشخوان‌ دولت در استان نامطلوب است و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در این مکان‌ها ۵۵ درصد از ماسک استفاده می‌کنند که متوسط کشوری ۷۰ درصد است.

او با تأکید بر ارائه راهکار برای کاهش تجمع‌ها به ویژه عروسی‌ها، عزاداری‌ها و دورهمی‌ها، افزود: هر اجتماعی مانند مراسم عروسی یا ختم خطرناک است زیرا در یک مراسم مهمانی ۲۵ نفره در شهرستان جم ضمن افزایش ابتلا به کرونا، ۲ نفر فوت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین بیان کرد: هنوز بیماری آنفلوانزا در استان بوشهر گزارش نشده که کنترل این بیماری به سبب استفاده از ماسک است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.