تجهیز خانه‌های ورزش روستایی نوعی کمک مومنانه به مناطق محروم استان است

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان از تجهیز ۳۳ خانه ورزش روستایی در مناطق کم برخوردار استان خبر داد.

مهدی اسدی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، ضمن گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: امروز با شعار هر شهید یک خانه ورزش روستایی، از تجهیز ۳۳ خانه ورزش روستایی رونمایی کردیم ، این امر با هدف افزایش سلامت در نقاط محروم و کم برخوردار استان و جلوگیری از مهاجرت‌های بی رویه به شهر‌ها صورت می‌گیرد.

اسدی افزود: این اقدام نوعی کمک مومنانه بود که با همکاری وزارت ورزش و جوانان، شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، اداره کل ورزش و جوانان استان و جمعی از خیرین صورت گرفت و طبق سند راهبردی و برنامه هیات در سال ۹۹ قرار است ۱۶۰ خانه ورزش روستایی دیگر افتتاح شود.

او با تاکید بر تاثیر این اقدامات بر افزایش سلامتی و پویایی در روستا‌ها اذعان کرد: تا امروز ۱۳۲ خانه ورزش روستایی تجهیز شده است وگلپایگان اولین شهرستان استان اصفهان است که در تمامی روستا‌های آن خانه‌های ورزش روستایی به صورت کامل تجهیز شده اند و تا پایان سال ۹۹ حداقل ۵ شهرستان دیگر نیز به این جمع اضافه خواهند شد.

اسدی اضافه کرد:این روستا‌ها کمترین کمک را از ارگان‌های مختلف دارند و افتخار ما این است که در دورافتاده‌ترین روستا‌های استان این اقدامات به خوبی در حال انجام است.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان در پایان در خصوص کاربرد این خانه‌های ورزشی توضیح داد: در هر خانه ورزش روستایی بیش از ۳۰ رشته ورزشی قابل انجام است که درصد زیادی از آن را ورزش‌های همگانی پوشش می‌دهند. رشته‌های رزمی، بازی‌های بومی محلی و تنیس روی میز از دیگران رشته‌های قابل انجام است که هم در بعد ورزش همگانی و هم قهرمانی سهیم هستند.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.