درویشی گفت: مسئولان شهرستان شوش ارتباط خوبی با میراث فرهنگی و آثار تاریخی این شهرستان ندارند که در نتیجه موجب تخریب بسیاری از بناهای باستانی شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی درویشی، دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش گفت: مسئولان شوش با وجود ارزش تاریخی این شهرستان، توجهی به میراث فرهنگی آن ندارند.

او با بیان اینکه شهرستان شوش از ظرفیت زیادی برای توسعه گردشگری برخوردار است، افزود: تفکراتی وجود دارد که مخالف تمدن و آثار تاریخی هستند که با همین منظور اجازه شناختن آثار باستانی را نمی‌دهند و از برگزاری سمینار نیز جلوگیری می‌کنند.

درویشی بیان کرد: بسیاری از تپه‌های باستانی و میراث فرهنگی شوش از بین رفته اند و سازمان میراث فرهنگی در مقابل آن واکنشی نشان نداده است، هرچند به دلیل کمبود بودجه اساسا برنامه‌ای برای حفظ آثار تاریخی ندارند. «تپه مگرنات» از بنا‌های تاریخی اسلامی در دوره سلجوقیان است که میراث فرهنگی هیچ حریمی برای آن تعیین نکرده و ثبت ملی نشد که در نهایت به دلیل ناآگاهی مردم روستای اطراف این مکان تاریخی تخریب شد.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوش با اشاره به اینکه این شهرستان در سال ۹۳ به ثبت جهانی رسیده است، اظهار داشت: مردم نسبت به اهمیت اقتصادی بنا‌های تاریخی آگاهی ندارند و بسیاری از این آثار در زمین‌های زراعی قرار داشتند که از سوی کشاورزان تخریب شدند. البته شایان ذکر است که میراث فرهنگی نیز هیچ محدوده و حریمی برای آن‌ها مشخص نکرده بود و این نشان دهنده بی توجهی مسئولان نسبت به ارزش این بناها و توسعه گردشگری است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Poland
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
چوب انتخاب اشتباه رو میخوریم مسئول میراث فرهنگی باید دلسوز و کاربلد باشه که مسئول فعلی همچین خصیصه ای نداره