رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

مسجدسلیمان جزو ۴۳ شهر فوق قرمز کرونا در کشور قرار گرفت

ابول نژادیان با اشاره به قرار گرفتن مسجدسلیمان در لیست ۴۳ شهر فوق قرمز کرونا در کشور گفت: رعایت اصول بهداشتی الزامی است.

فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: براساس آخرین بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت، ۴۳ شهر در کشور در وضعیت فوق پرخطر کرونا قرار دارند که شهرستان مسجدسلیمان در شرایط فوق پرخطر قرار گرفته است.

او افزود: وضعیت فوق قرمز کرونا تهدید و زنگ هشدار برای همه شهر‌های استان خوزستان و به ویژه شهر‌های همجوار است تا مردم بیش از پیش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

ابول نژادیان با بیان اینکه هم‌اکنون وضعیت خوزستان نیز در حالت قرمز است و ما نسبت به عواقب ناشی از پایین آمدن سطح مشارکت مردم در رعایت مسائل بهداشتی به شدت نگران هستیم، اظهار داشت: با توجه به وضعیت مناسب آب و هوایی و تعطیلات پیش رو از مردم می‌خواهیم تا به هیچ عنوان به شهر‌ها خوش آب و هوای استان سفر نکنند و از حضور در هرگونه دورهمی خانوادگی به شدت پرهیز کنند، چرا که الگوی انتشار بیماری به درون خانواده‌ها سرایت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: عادی انگاری وضعیت کرونا، سم مهلک قطع نشدن زنجیر انتقال بیماری محسوب می‌شود و این مهم فقط با مشارکت عموم مردم و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی امکانپذیر است و برای خارج شدن از وضعیت کنونی هیچ راهی به جز الزام همه افراد به رعایت اصول بهداشتی وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.