مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان:

روابط عمومی دستگاه‌ها باید مسلط‌ترین افراد به ماموریت‌های سازمانی باشند

جهانتیغ گفت: روابط عمومی دستگاه‌ها باید مسلط‌ترین افراد به ماموریت‌های سازمانی باشند یعنی بیش‌از مدیریت مجموعه بدانند و خدمات، زحمات و تلاش‌های سازمانی دستگاه مربوطه خود را برای مردم بازگو کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدرضا جهانتیغ مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی سیستان‌وبلوچستان ضمن تعریف کلی از پدافند غیرعامل اظهارداشت: پدافند غیرعامل از پند، آفند و غیرعامل تشکیل شده که آفند؛ حمله، تهاجم و حرکت رو به‌جلو و پد اقداماتی که این آفند را کنترل و اثرش را خنثی می‌کند.

او  افزود: ما در حوزه عملیاتی و اقداماتی ۲سیستم داریم که در بعد اقدامات نظامی، امنیتی و آفندی آنچه که انجام دهیم به آن عامل و آن چه که در حوزه غیرنظامی انجام می‌شود غیرعامل است بنابراین اقداماتی که آفند نظامی دشمن در کشور را از طریق فکر هوشمندانه خنثی کند پدافند غیرعامل گفته می‌شود.

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه برای اجرای صحیح و درست پدافند غیرعامل در هر کشوری چه معلومات و ضروریاتی لازم است گفت: برای اجرای پدافند غیرعامل باید دشمن، تهدیدات، توانمندی‌های آن، ضعف‌های داخلی خودمان و آسیب‌هایی که مبتنی بر تاثیر تهدید روی ما فعال می‌شود را بشناسیم.

او  با اشاره به اینکه بعد از شناخت باید شروع به تجزیه و تحلیل پردازش کرد ادامه داد: در صورت شناخت اثرات تهدید دشمن، قدرت و آسیب‌پذیری‌های‌مان دستورالعمل یا سناریو تدوین می‌شود که در این حالت کشورمان در برابر حملات و افند‌های دشمن ایمن و در صورت بروز عملیات اثرگذاری آن به حداقل می‌رسد.

جهانتیغ افزود: ما باید خطرات و تهدیدات را بشناسیم و چگونگی ایمن‌سازی خود را تجزیه و تحلیل کنیم که به آن سناریو دفاعی می‌گویند.

او بیان کرد: در تمامی برآوردها، تحقیقات و پارامتر‌های دفاعی کشور‌های دنیا چه آن مدعیان پوشالی و چه آن دسته از کشور‌ها که ایستایی و مقاومت سازی‌شان در حوزه پدافند عامل و غیر عامل تقویت شده همه اذعان دارند که اساسا دفاع در حوزه عامل حداکثر ۳۰ درصد و ۷۰ درصد در حوزه غیرعامل است.

مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به تقسیم‌بندی تهدیدات متوجه کشور‌ها به سه دسته سخت، نیمه سخت و نرم خاطر نشان کرد: در تهدیدات سخت اقدامات سلبی و در حوزه پدافند عامل، نیمه سخت (ترکیب سخت و نرم) استفاده و بکارگیری از هوش و توانمندی‌های فنی و مهندسی که می‌تواند اثر مخربش بیش از اقدامات نظامی باشد و تهدیدات نرم مباحث جامعه را بدون هیچ گونه اتفاقی تغییر می‌دهد و در مواقعی اثرگذاری‌شان به مراتب از سخت بیشتر است.

او  با اشاره به اهمیت ایدئولوژی و باور‌های اساسی هر ملت تصریح کرد: خط کش دشمن شناسی هر کشوری قوانین منشعب از باور‌های آن ملت است.

جهانتیغ با اشاره به عملیاتی که دنبال ناکارآمدی نظام، دلسردی، بی اعتمادی مردم، گسست و انسجام ملی و ایجاد انشقاق و تجزیه و کشور است بیان کرد: یکی از موضوعات اساسی در جنگ نرم، ناکارآمد جلوه دادن حاکمیت، درگیر کردن قوا و شبهه‌انگیزی در باور‌های اعتقادی است که در این حوزه روابط عمومی‌ها به عنوان بلندگوی دستگاه‌ها و بدنه دولت؛ زبان گویا مقابله با این بخش از عملیات و جنگ نرم اساسی دشمن هستند.

او  ادامه داد: بنابراین روابط عمومی‌ها اگر بخواهند در حوزه پدافند غیرعامل و بحث پایداری کشور کار کنند باید واقعیاتی که بعد از انقلاب در این کشور انجام شده را بازگو کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار