تخریب ۵ باب کوخه پرنده گیری در هندیجان/ ۵۰۰ متر تله هوبره جمع آوری شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هندیجان از تخریب ۵ باب کوخه و جمع آوری ۵۰۰ متر تله هوبره با تلاش محیط بانان این شهرستان خبر داد.

مصطفی حق زاده رئیس و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: یگان حفاظت اداره همچون هفته‌های گذشته از شنبه ۲۶ لغایت پنجشنبه ۱ آبان ماه اقدام به پایش در سطح حوزه استحفاظی شهرستان جهت جلوگیری از زنده گیری پرندگان شکاری کرد.

او افزود: در این ماموریت که در حوزه استحفاظی شهرستان و سواحل خلیج فارس انجام شد، ۵ باب کوخه تخریب و ادوات صید از قبیل ۱۰ رشته تور، چندین رشته طناب توقیف و یک بهله پرنده شکاری دلیجه، یک قطعه کبوتر وحشی و یک عدد موش جربیل پس از اطمینان از سلامت در طبیعت رها شدند.

حق زاده اظهار داشت: در این پایش باتوجه به وضعیت ساحل امکان ورود خودرو به سر کوخه‌ها نبود که پس از حدود ۲ کیلومتر پیاده روی به محل کوخه‌ها رسیده و در همین حین افراد کوخه بان از فرصت استفاده کرده و با رهاسازی پرندگان (طعمه) از محل متواری شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست هندیجان تصریح کرد: همچنین بیش از ۳۰ راکب موتور سیکلت شناطه‌ای با ورود خودرو سازمانی که از صبح وارد منطقه استحفاظی شد از محل متواری شدند و بیش از ۵۰۰ متر تله هوبره طی این چند روز با تلاش یگان این اداره تخریب و جمع آوری شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.