اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان درآمد حاصل از صدور پروانه شکار به خراسان جنوبی

۴۰۰ میلیون تومان درآمد حاصل از صدور پروانه داخلی و خارجی شکار، به منطقه حفاظت شده درمیان-سربیشه خراسان جنوبی اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: این مقدار درآمد، پارسال از محل صدور چهار فقره پروانه شکار برای شکارچیان خارجی و داخلی برای شکار قوچ بالای ۹ سال در خراسان جنوبی ، به منطقه حفاظت شده‌ی درمیان_سربیشه اختصاص یافته است.

او افزود: اگرچه درآمد حاصل از فروش پروانه‌ های شکار در مقابل هزینه‌ های دولت در حفاظت از محیط زیست، چندان قابل ملاحظه نیست، اما اثربخشی آن به دلیل اینکه به طور مستقیم به همان مناطق بر می‌ گردد و صرف فعالیت‌ هایی مانند حفاظت فیزیکی و فرهنگ‌ سازی می‌شود، بسیار ملموس است و انگیزه مضاعفی را در محیط بانان و مردم محلی مناطق برای حفاظت و حراست ایجاد می‌ کند.

اکبری بیان کرد: اعتبار دریافتی، برای تهیه بسته‌ های آموزشی ویژه دانش آموزان محروم حاشیه منطقه حفاظت شده و برگزاری کارگاه‌ های آموزشی برای آنان، خرید فنس و محصور سازی مزارع کشاورزی حاشیه منطقه به منظور پیشگیری از خسارت وحوش به مزارع مردم، تأمین تجهیزات محیط بانی و حفاظتی منطقه و کمک به همیاران محیط زیست هزینه می‌ شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد: وظایف گسترده‌ای در حوزه‌ های مختلف کنترل و پیشگیری از آلودگی آب و خاک، هوا، پسماند و تالاب برای سازمان محیط زیست تعریف شده، اما مهمترین آن‌ ها حفاظت از حیات وحش با مشارکت مردم است که با برگشت بخشی از منافع ناشی از شکار به مردم محلی، محقق می‌ شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.