امام جمعه قزوین:

با حمایت از تولید ملی اثر تحریم‌ها کاهش می‌یابد

امام جمعه قزوین گفت: باید با حمایت از تولید ملی و ایجاد جهش در حوزه تولید، سلطه اقتصادی و تحریم‌های بیگانگان را کم کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام و المسلمنی عابدینی امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمانی گفت: در دوران انقلاب ما با عمل به آیات قرآنی که فرموده بود به اجانب تکیه نکنید وارد میدان شدیم، مبارزان ما انقلاب کردند و دست سلطه‌گری امریکایی را از کشور ما کوتاه کردند.

او اضافه کرد: امروز متاسفانه سلطه اقتصادی دشمنان روی کشور وجود دارد و ما را در حوزه‌های مختلف تحریم کرده اند، باید با حمایت از تولید ملی و ایجاد جهش در حوزه تولید بتوانیم این سلطه اقتصادی و تحریم‌ها را کم کنیم، اما متاسفانه مسئولان ما در حوزه اقتصاد مقاومتی خوب عمل نکرده اند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: نعمت‌ها و فرصت‌های زیادی در کشور داریم که از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم و با خام فروشی جوانان خود را بیکار نگه داشته ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: در کشوری که خوراک حیوانات از خارج وارد می‌شود و اقلام غیرضرور مثل خلال دندان وارد می‌گردد، چطور می‌توانیم پیشرفت کنیم؟ چطور در کشوری که موشک‌های نقطه زن و دوربرد تولید می‌شود، نمی‌توان این جزئیات را تولید کرد؟

نماینده، ولی فقیه در استان تصریح کرد: مسئولان باید به گونه‌ای به وظایف خود عمل کنند که امت پیامبر (ص) در مشقت و سختی معیشتی نباشند. برای پیامبر (ص) خیلی سنگین و سخت است که ملت‌های مسلمان جهان در سختی و رنج و ظلم به سر ببرند.

او گفت: مسئولان باید زمینه‌ای فراهم کنند که مردم از تهدید تحریم دشمنان رنج نبرند، زیرا ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها نشان داده که توانمند است، ما امروز درگیر برخی از اتومبیل‌های حادثه ساز شده ایم در صورتی که در صنایع قدرتمند دیگر در جهان حرف برای گفتن داریم، این موضوع نشان می‌دهد که برخی حوزه‌ها را خوب مدیریت نکردیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون در دوران پهلوی اذعان کرد: این قانون در حقیقت یک نوع بردگی بود و تفسیر این قانون این بود که اگر یک امریکایی در ایران هر جنایتی انجام دهد و بزرگترین شخصیت‌های کشور را از بین ببرد، هیچ کس حق محاکمه آن‌ها در ایران را ندارد بلکه باید به کشور خود بازگردد و محاکمه شود.

وی افزود: غربی‌ها با تصویب قانون کاپیتولاسیون، عزت و کرامت ما را لگدمال کرده بودند که امام خمینی (ره) این حقیقت را خوب فهمیدند. آن دوران خیلی از غرب زدگان به دنبال معنای این طرح بودند، اما امام با بصیرت خود فریاد زدند و مردم را آگاه کردند و اجازه تصویب این طرح را ندادند. این موضوع زمینه‌ای شد تا آغاز انقلاب ما رقم بخورد و ما شاهد دستیابی عزت و استقلال ایران اسلامی شدیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.